آریا آموزش

کاربرد سئو

همه چیز درباره سئو

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب‌سایت‌ها دانست که با آن میتوان رتبه یا اهمیت پورتال خود را در موتورهای جستجو بالا برد.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/06/19 2311 3




 

همه چیز درباره سئو

همه چیز درباره SEO

 

♦ سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو است، این بهینه‌سازی یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن موتورهای جستجو است.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، تلاش مداوم و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه‌داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

از آنجایی که سئو یک فرآیند است، هیچ وقت به انتها نمی‌رسد، بلکه در هر مرحله با تولید محتوا و بروزرسانی فاکتورهای مورد اهمیت جستجوگرها باید آن را فعال و بروز نگه‌داشت.

رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت اهمیت و رتبه‌بندی سایت‌ها است که باید مهندسین و متخصصین سئو تمام این معیار و ویژگی‌ها را شناخته و بتوانند از آنها جهت ارتقای رتبه و اهمیت یک وب‌سایت در موتورهای جستجو استفاده کنند.

سئو چگونه کار می‌کند؟

موتور جستجو‌هایی مانند گوگل، بینگ، یاهو و ... برای جستجو صفحات در وب از ربات‌هایی استفاده می‌کنند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع‌آوری کرده و در فهرست خود  قرار می‌دهند. در مرحله بعدی، الگوریتم‌ها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا ویژگی رتبه‌بندی، تجزیه و تحلیل می‌کنند تا صفحات ترتیب را در نتایج جستجو برای یک جستجوی مشخص نشان دهند. الگوریتم‌های جستجو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صفحات معتبر و مرتبط با جستجوی کاربر تجزیه و تحلیل می‌کند و نتیجه جستجو را نشان کاربران می‌دهد.  بهینه‌سازی و محتوای پورتال شما با در نظر گرفتن فاکتورهای موتور‌های جستجو می‌تواند به پورتال شما کمک نماید که صفحات سایت شما با بالاترین رتبه در اولین نتایج جستجو قرار گیرند.

تکنیک‌های سئو:

دو تکنیک برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو وجود دارد:

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه، در این پست به سئو کلاه سفید می‌پردازیم:


 

همه چیز درباره سئو

نحوه کار موتورهای جستجو

 

♦ سئو کلاه سفید چیست؟

روش سئو کلاه سفید روشی اخلاقی و معتبر است، زیرا این تکنیک از قوانین و دستورات مجاز موتورهای جستجو و سیاست‌های درستی که در جهت افزایش رتبه‌ی وب سایت وجود دارد پیروی می‌نماید. اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو، به وب سایت مورد نظر جلب گشته و به مرور زمان جایگاه خود را در جستجوهای گوگل پیدا می‌نماید. بدین ترتیب می‌توانیم بدون فریب دادن

موتورهای جستجو و به طور طبیعی رتبه وب سایت را به سطوح بالای نتیجه جستجو نزدیک نماییم.

مزایای سئو کلاه سفید به این صورت است که هر پورتالی که مطابق تکنیک‌های سئوی کلاه سفید بهینه شده باشد هیچگاه توسط موتورهای جستجو جریمه نمی‌شود و جایگاهی که در نتایج جستجو کسب خواهد نمود دائمی خواهد بود.

تنها عیب سئو کلاه سفید این است که نتیجه گرفتن در سئوی کلاه سفید بسیار زمان بر خواهد بود.


 

 

همه چیز درباره سئو

سئو سایت و پورتال

 

♦ سئو کلاه سیاه چیست؟

تکنیک سئو کلاه سیاه چگونه عمل می ‌کند؟

روش یا تکنیک سئو کلاه سیاه روشی غیراخلاقی و نامعتبر است، در این تکنیک از روش‌های غیرمجاز برای دور زدن قوانین موتورهای جستجو بهره گرفته می‌شود، این امر به منزله فریب موتورهای جستجوگر بوده و اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو، به وب‌سایت مورد نظر از بین رفته و رتبه دریافتی به سرعت کاهش یافته و برای بازگرداندن آن تلاش بسیار لازم خواهد بود، زیرا علاوه بر اجرای روش‌های سئو کلاه سفید، باید جریمه‌های اجرای روش‌های سئو کلاه سیاه را نیز پرداخت نمود.

مزیت سئو کلاه سیاه این است که به سرعت می‌توان به رتبه‌های بالای جستجو در نتایج جستجوگرها دست یافت.

 اما معایت آن بیشتر از مزایای آن است به این صورت که جایگاه وب‌سایت دائمی نیست زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو به طور مداوم در حال به روز رسانی الگوریتم‌های خود می‌باشند و جایگاهی را که از طریق فریفتن موتور جستجو به دست آمده است، پس خواهند گرفت. بدین ترتیب پورتال مورد نظر از پایگاه داده‌ها حذف و آنرا محکوم به پرداخت جریمه خواهد نمود.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8203
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5926
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5493
2311
سئو تولید محتوا مرورگر جستجوگر بهینه سازی وب سایت پورتال سایت
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/06/19
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/06/19
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:2311


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.