آریا آموزش

طراحی پورتال خبری

ویژگی های پورتال خبری

پورتال خبرآنلاین باید امکاناتی مانند فیلتر کردن بخش‌ها، مطالب، موضوعات و... را در اختیار کاربران قرار دهد. توسعه پورتال خبری یک کار خلاقانه است، ایجاد پورتال یا وب‌سایت با طراحی شیک و قابل توسعه یک روند کاملاً هنری و خلاقانه است.
انواع وب سایت یا پورتال 1399/07/29 4467 4




ویژگی های پورتال خبری

ویژگی های وب سایت خبری

 

بیشتر وقت‌ها مخاطبین به دنبال جذاب‌ترین وب‌سایت‌ها هستند. پورتال خبری حتما باید یک مسیر راحت و آسان داشته باشد زیرا اکثر کاربران، افراد عمومی هستند و ممکن است که اطلاع زیادی درباره وب‌سایت نداشته باشند. بهتر است که پورتال خبری طوری طراحی و پیاده‌سازی شود که کاربران مبتدی هم بتوانند براحتی با وب‌سایت کار کنند. بنابراین این موضوع در پورتال‌های خبری بسیار اهمیت دارد.

 پورتال‌های خبری موفق دارای سبک زیبا و چشمگیر هستند. پورتال خبری باید به راحتی قابل پیمایش باشد و در طراحی پورتال‌ خبری باید این نکته رعایت شود. منوی پیمایش باید ساده و در موقعیت مناسب باشد. اکثر وب‌سایت‌های خبری منوی اصلی پیمایش خود را دقیقاً زیر عنوان و بالای مطالب قرار می‌دهند. برخی دیگر نیز از نوار سمت چپ استفاده می‌کنند. بازدید کنندگان هر دو موقعیت را به راحتی مشاهده می‌کنند.

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد، سرعت بالا بارگذاری پورتال است. زمانی که یک خبر در رسانه‌ها داغ می‌شود کاربران زیادی بدنبال آن خبر هستند بنابراین سرعت بالا می‌تواند باعث شود تا کاربران زیادی جذب سایت شما شوند. زمانی که موضوعی داغ می‌شود، کاربران وب‌سایت‌هایی را انتخاب می‌کنند که سرعت بارگذاری بالایی دارند تا سریع خبر مورد نظر رو مطالعه کنند. پس بهتر است که بحث سرعت پورتال خبری را جدی بگیرید.

خیلی از کاربران پورتال‌ خبری از موبایل و تبلت برای خواندن خبرها استفاده می‌کنند، بنابراین وب‌سایت حتما باید واکنشگرا یا ریسپانسیو باشد. در غیر اینصورت با از دست دادن مخاطبان خود روبرو می‌شوید و واکنشگرا بودن پورتال روی سئو تاثیر مثبتی دارد بنابراین سایت‌تان حتما باید واکنشگرا باشد. قالب و فونت‌های استفاده شده در پورتال خبری به شدت در جذب مخاطب موثر است. قالب وب‌سایت خبری باید سبک سایت خبری را حفظ کند و فونت کاملا خوانایی برای مطالعه داشته باشد. یکی از مهمترین ویژگی که در طراحی و توسعه پورتال خبری می‌توان به آن اشاره کرد، خوانایی است. اکثر وب‌سایت‌های خبری از متن تیره در پس زمینه سفید استفاده می‌کنند. تضاد رنگ، خوانایی مطالب را راحت‌تر می‌کند و به همین دلیل طرح "سیاه و سفید" مناسب‌ برای وب‌سایت‌های خبری است. بهتر است که محتوای پورتال شما خوانا باشد، در اینصورت بازدیدکنندگان خوبی خواهید داشت. بنابراین، به یاد داشته باشید که رعایت کنتراست در رنگ‌ها یک امر مهم و ضروری است. در دنیای امروز‌، پورتال‌های خبری آنلاین حتی بدون ادغام شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند وجود داشته باشند. اخبار موجه و فریبنده بیشتر از درگاه‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و غیره منتشر می‌شوند. با ادغام شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری می‌توانید در یک چشم بر هم زدن به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید. نظرات و تعاملات خوانندگان عناصر اساسی برای طراحی پورتال خبر خوب است. از ویژگی‌های دیگری که بهتر است در وب‌سایت خبری رعایت شود داشتن خبرنامه قوی است. معمولا پورتال‌های خبری در ایران خبرنامه ندارند. از طریق خبرنامه می‌توانید مطالب مهم به دست مخاطبان برسانید.

برخلاف روزنامه‌ها، امروزه روزنامه‌های دیجیتال بیشتر به عنوان شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کنند. بسیاری از خوانندگان می‌خواهند نظرات خود را در مورد مسائل خاص ابراز کنند. بنابراین، بهتر است که فضایی در اختیار آنها قرار دهید. همچنین امنیت رکن اصلی پورتال یا وب‌سایت است، تفاوت ندارد که پورتال شما خبری، سازمانی، فروشگاهی و غیره است، اگر پورتال شما امنیت نداشته باشد هر روز باید استرس هک و نفوذ به پورتال خود را داشته باشید پس حتما مبحث امنیت را جدی بگیرید.

بروزرسانی مطالب برای زنده نگهداشتن پورتال خبری شما امری ضروری است. وب‌سایت شما بدون بروزرسانی مداوم مخاطب را جذب نمی‌کند محتوای بروز نتایج شما را در موتورهای جستجو تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر افراد بیشتری به طور منظم از یک وب‌سایت بازدید ‌کنند، احتمالاً Google بیشتر به آن توجه می‌کند.

بهتر است برای پورتال خبری بخش‌ گزارشی در نظر گرفته شود و از گزارش‌های مختلف خبری در دسته‌های مختلف پشتیبانی کند. می‌تواند گزارش به صورت ویدیو باشد یا بصورت متن خبری، اگر نحوه نمایش گزارشات در وب‌سایت خبری متفاوت باشد توجه کاربر بیشتر جلب می‌شود.

از دیگر بخش‌هایی که در وب سایت خبری می‌توان به آن اشاره کرد بخش نوتیفیکیشن است. معمولا در پورتال‌های خبری ایرانی این بخش وجود ندارد. اما بعضی وقت‌ها بخش نوتیفیکیشن در انتشار اخبار مهم و داغ به کاربران نقش به سزایی دارد. همینطور در یک پورتال خبری به علت حجم انبوه اطلاعات خبری، باید دسته‌بندی موضوعات به طور کامل رعایت شود و موضوعات با استفاده از برچسب‌ها کار کنند. بسیاری از وب‌سایت‌های خبری با استفاده تبلیغات کسب درآمد می‌کنند پس بنابراین بهتر است برای پورتال خودتان بخش مدیریت تبلیغات داشته باشید تا بهتر بتوانید تبلیغات مربوط به وب ‌سایت را مدیریت کنید. در نظر بگیرید که در برخی مواقع لازم است که بعضی از اخبار را در زمان و تاریخ خاصی منتشر کنید مانند اخبار مربوط به خرید خودرو و...

«برای اطلاع از امکانات و قیمت پورتال خبری دکمه زیر را انتخاب کنید»

در توسعه پورتال خبری‌، ویژگی‌های کسب درآمد هم به اندازه ویژگی‌های محتوا و خدمات مهم هستند. درج تبلیغات در قسمتی از وب‌سایت برای کسب درآمد پورتال خبری بسیار مهم است. شما باید از تبلیغات در وب‌سایت‌تان استفاده کنید بدون اینکه خوانندگان را از خود دور کنید. مکان‌های مناسب برای تبلیغات بنر نوار کناری، چپ و راست، سرصفحه یا پاورقی هستند.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8182
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5910
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5469
4467
طراحی وب سایت سایت وب پورتال خبری خبر آنلاین توسعه وب سایت توسعه پورتال قیمت طراحی پورتال
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/07/29
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/11/12
موضوع: انواع وب سایت یا پورتال
تعداد بازدید:4467


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.