آریا آموزش

نقش شبکه های اجتماعی در تعامل با مشتری

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟

مزایای شبکه‌های اجتماعی برای تجارت چیست؟
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/04/22 939 7




در نظر داشته باشید که اکنون بیش از 3 میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی در سراسر جهان استفاده می کنند و این افراد در تعامل با برندهای تجاری هستند.

طبق تحقیقات تیم توسعه فن آوری آریاوندیداد افراد عضو در شبکه های اجتماعی بیشتر از اینکه برندهای تجاری را دنبال کنند افراد مشهور را دنبال می کنند، نکته حائز اهمیت این است که در اینستاگرام 80 درصد مردم حداقل یک تجارت یا برند تجاری را دنبال می کنند.

اگر از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنید، یک راه سریع، ارزان و موثر برای تعامل با نیمی از جمعیت جهان را از دست داده اید.

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
نکاتی که درباره شبکه های اجتماعی باید بدانید

 

به روش های مختلفی که شبکه های اجتماعی می توانند به شما، در ارتباط تعامل و رشد کسب و کارتان کمک کنند می پردازیم.


 

1. آگاهی کاربران از برند خود را افزایش دهید؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
نقش پورتال و شبکه های اجتماعی

 

تقریباً نیمی از جمعیت جهان از پلتفرم های شبکه اجتماعی استفاده می کنند، که مکانی ارزان و آسان برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید و بسیار هدفمند می باشد.

فکر می کنید آیا مردم فقط با برندهای تجاری که از قبل در شبکه های اجتماعی می شناسند ارتباط برقرار می کنند؟

این نکته را در نظر بگیرید که 60 درصد از کاربران اینستاگرام می گویند هر بار محصولات جدیدی را روی پلتفرم اینستاگرام کشف می کنند.


 

2. چگونه نام برند تجاری خود را همه گیر کنید؟

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
نقش شبکه های اجتماعی در تجارت

 

مطالعات نشان می دهد که بیشتر افراد به یک برند یا نام تجاری اعتماد ندارند تا زمانی که شاهد اثبات در دنیای واقعی باشند که آن مارک تجاری به وعده های خود عمل کرده است.

برای برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه، باید نام تجاری برند خود را به آن ها نشان دهید.

  • چگونه ارزش های برند خود را حفظ می کنید؟
  • آیا از نظر کاربران برند شما ارزش های تجاری هم دارد؟
  • چگونه به دنبال منافع مشتریان و کارمندان خود هستید؟
  • آیا محصول شما آنگونه که خودتان تعریف می کنید کار می کند؟

توانایی ایجاد ارتباط واقعی با کاربران یکی از مهمترین مزایای شبکه های اجتماعی برای تجارت است. این یعنی، روابط معناداری بین برند شما و کاربران ایجاد شده، انجام شده است. برای ایجاد رابطه بهتر برند شما با کاربران سعی کنید نحوه استفاده و سود مشتریان فعلی از محصولات خود را به نمایش بگذارید. یک برنامه مدون در شبکه های اجتماعی می تواند راهی عالی برای همه گیر شدن برند شما باشد.


 

3. نام تجاری خود را مانند یک رهبر گروه ایجاد کنید؛

 

مهم نیست که تجارت شما در کدام صنعت قرار دارد و یا چه کاری می کند، شبکه های اجتماعی این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند تا نام تجاری خود را به عنوان یک رهبر فکری خوب تأسیس کنید.

می توان گفت رهبر، مانند وکیل تجاری، راهی عالی برای جلب اعتماد مصرف کننده است. براساس تحقیقات انجام شده در پلتفرم لینکدین، که بازاریابان قدرت رهبری فکر را تحت تأثیر قرار می دهند، به ویژه در مورد بازاریاب های B2B (بازاریابی B2B یا بازاریابی صنعتی به معنی ارائه خدمات توسط یک شرکت به شرکت دیگر می باشد و مخاطبان هدف این نوع بازاریابی سایر شرکت ها می باشند.)، که این مورد را دست کم می گیرند. حدود نیمی از بازاریاب های B2B که مورد بررسی قرار گرفته اند معتقدند که رهبری فکرشان باعث اعتماد به شرکت هایشان می شود. با این حال، بیش از80 درصد خریداران گفتند که فکر می کنند این امر اعتماد به سزایی ایجاد می کند.

طبق تحقیقات انجام شده در مقاله Edometman Tromet Barometer 2018 دریافتند که 63 درصد مردم به کارشناسان فنی اعتماد دارند، در حالی که تنها 42 درصد از آن ها افرادی هستند که به مشاغل اعتماد دارند.

رایان هولمز، مدیرعامل Hootsuite، بیش از 1.5 میلیون دنبال کننده در پلتفرم لینکدین دارد، جایی که او نگرش و تفکر خود را در مورد شبکه های اجتماعی و کارآفرینی به اشتراک می گذارد.

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
رایان هولمز در پلتفرم لینکدین

 

در واقع LinkedIn یک شبکه اجتماعی عالی است که می توانید هنگام هدفگذاری خود، به عنوان رهبر فکری به آن توجه کنید.


 

4- چگونه در ذهن کاربران بمانید؟

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
گزارشات مرکز تحقیقاتی پیو درباره شبکه های اجتماعی

 

طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو؛ بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی حداقل یک بار در روز به حساب های خود وارد می شوند و بسیاری از افراد روزانه چندین بار شبکه های اجتماعی را چک می کنند.

شبکه های اجتماعی شرایطی را فراهم می کنند که با هر بار ورود به سیستم با هواداران و دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنید. سعی کنید پست های شبکه های اجتماعی خود را سرگرم کننده و آموزنده نگه دارید و دنبال کنندگان خود را به نحوی خوشحال کنید که محتوای جدید شما را در صفحه خود بینند و برند شما را در ذهن خود بسپارند.


♦ مزایای شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار شما چیست؟

 

5- افزایش ترافیک وب سایت یا پورتال

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
ایجاد بک لینک در پورتال

 

پست ها و تبلیغات شبکه های اجتماعی روش موثری برای ایجاد بک لینک و روش های اصلی هدایت ترافیک به وب سایت شما هستند. به اشتراک گذاشتن مطالب عالی از وبلاگ یا وب سایت خود در کانال های اجتماعی، راهی عالی برای جذب مخاطبان به محض انتشار یک پست جدید است.

شرکت در گفتگوهای هفتگی در شبکه های اجتماعی مانند #HootChat در توییتر، می تواند راهی عالی برای افزایش دیده شدن برند شما و هدایت ترافیک به پورتال شما باشد.

به جای اینکه بیش از حد تبلیغاتی باشید، ارزش زیادی در چت با کاربران ارائه دهید. فقط مطمئن شوید که آدرس وب سایت شما در تمام پروفایل های شبکه های اجتماعی برندتان گنجانده شده است تا افرادی که می خواهند اطلاعات بیشتری درباره شما کسب کنند، بتوانند با یک کلیک آسان این کار را انجام دهند. حتی بهتر است، برای برجسته کردن صفحه فرود به وب سایت و پورتال خود که مربوط به چت است، از پین کردن یک پست استفاده کنید.


 

6. افزایش فروش؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
نقش شبکه های اجتماعی در فروش محصولات

 

این موضوع بسیار مهم نیست که چه چیزی را می فروشید، شبکه های اجتماعی می توانند در فروش آن به شما کمک کنند. یادتان باشد حساب شبکه اجتماعی شما بخش مهمی از قیف فروش شما هستند. فرآیندی که از طریق آن، یک تماس جدید به مشتری تبدیل می شود.

از آنجا که تعداد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند رو به رشد است و ابزارهای فروش از طریق شبکه های اجتماعی در حال تکامل هستند، شبکه های اجتماعی برای جستجوی محصول و تجارت الکترونیکی اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. بهترین زمان برای این موضوع است تا اهداف بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و فروش خود را تراز کنید. همچنین فراموش نشود که شبکه اجتماعی شما به عنوان یک مکمل در کنار وب سایت یا پورتال در برند تجاری شما می باشد.

برای متخصصان فروش شخصی، فروش اجتماعی در حال حاضر، ابزاری مهم است.


 

7. شریک زندگی با افراد تأثیرگذار؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
تاثیر افراد در تجارت

 

ورد زبان یا هدایت یک کلمه در شبکه های اجتماعی 20 تا 50 درصد تصمیمات در خرید مخاطبین را هدایت می کند. وقتی افراد در مورد محصول یا شرکت خود در شبکه های اجتماعی صحبت می کنند، آگاهی و اعتبار برند را افزایش می دهند و برند خود را برای فروش بیشتر آماده می کنند.

یکی از راه های مهم برای هدایت کلمه به دهان در شبکه های اجتماعی، شریک زندگی با افراد تأثیرگذار است. افرادی که مواردی از این دست را در شبکه های اجتماعی دارند و می توانند توجه خود را به برند شما جلب کنند.

تحقیقات در Nielsen، Carat و YouTube نشان می دهد که همکاری با یک فرد تأثیرگذار می تواند به برند شما در مقایسه با همکاری با یک فرد مشهور، چهار برابر بیشتر به برند شما کمک کند.


♦ مزایای شبکه های اجتماعی برای ایجاد و توزیع محتوا

 

8. تبلیغ محتوا؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
شرکت Adobe در پلتفرم لینکدین

 

تبلیغ مطالب برند خود در شبکه های اجتماعی راهی عالی برای افزایش مخاطبان می باشد. به عنوان مثال ، شرکت Adobe از مطالب پشتیبانی شده LinkedIn برای نمایش تحقیقات خود، از جمله اینفوگرافیک و فیلم استفاده کرده است.

برای به حداکثر رساندن بازدهی شبکه اجتماعی برای منافع تجاری برند خود، حتماً یک برنامه بازاریابی محتوا در دست داشته باشید.


 

9. رفتار ویروسی کاربران؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی

 

هنگامی که افراد شروع به کامنت گذاشتن می کنند، اظهار نظر خود را بیان می کنند و پست های اجتماعی شما را به اشتراک می گذارند، محتوای شما در معرض دیده شدن مخاطبین جدید که دوستان و مخاطبین آن ها باشند قرار می گیرد. رفتار ویروسی این مفهوم را یک قدم فراتر می برد. از آنجا که افراد محتوای شما را با شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند، و شبکه های آنها از این درخواست پیروی می کنند، محتوای شما در اینترنت گسترش می یابد و هزاران یا حتی میلیون ها کابر آن مطلب را به اشتراک می گذارند.

این قرار گرفتن در معرض دید عموم، ویژه و مفید است زیرا همه آن اشتراک ها، لایک ها و نظرات ارتباط موجود با نام تجاری شما را نشان می دهند. اگر ببینم دوست من مقاله شما را دوست دارد ، ممکن است تمایل داشته باشم که چه چیزی را برای گفتن دارید را بررسی کنم، حتی اگر قبلاً از صحبتی درباره آن شرکت از شما شنیده نباشم. در دنیایی که مطالب به مراتب بیشتر از هر شخصی که بتواند همیشه مصرف کند وجود دارد ، سهم اجتماعی یک دوست به نوعی به عنوان پیش نمایش فیلم عمل می کند.

البته ویروس شدن کار ساده ای نیست اما بدون داشتن وب سایت یا پورتال و شبکه اجتماعی این امرغیرممکن است.


 

10. تعامل مشتری و مخاطب

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
ارتباط کاربران با برند تجاری

 

رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی حجم عظیمی از داده را به لحظه در اختیار کسب وکار شما قرار می دهد. شما می توانید از این اطلاعات در جهت تصمیم گیری هوشمندانه برای کسب وکار خود استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که مستقیماً با مشتریان و طرفداران برند تجاری خودتان ارتباط برقرار کنید، و به همین ترتیب به آنها این امکان را می دهید که مستقیم با برند شما ارتباط برقرار کنند. برخلاف رسانه های سنتی ، که فقط ارتباط یک طرفه ای را ارائه می دهند، شبکه های اجتماعی خیابانی دو طرفه هستند.

اگر می خواهید مشتری ها و دنبال کننده های شما درگیر شوند، باید آن ها را مشغول خود کنید. فعال باشید و به نظرات و سوالات در پست های شبکه های اجتماعی خود به گونه ای متناسب با برند تجاری خود پاسخ دهید.


 

11. خدمات به مشتری و پشتیبانی مشتری؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
ارائه خدمات به مشتری

 

مردم انتظار دارند که مارک های تجاری در شبکه های اجتماعی در دسترس باشند و حساب های اجتماعی خود را برای خدمات به مشتریان جستجو کنند. تحقیقات منتشر شده در بررسی بازرگانی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مارک هایی که این انتظارات را برآورده نمی کنند ، به خط اصلی برند تجاری خود آسیب جدی می زنند.

طبق تحقیقات HBR، که به طور خاص به توییت ها نگاه می کند، نشان می دهد مشتریانی که پاسخی در توییت خود دریافت می کنند، مایل به خرید بیشتر در آن مارک تجاری هستند، به ویژه اگر این پاسخ در مدت 5 دقیقه دریافت شود. این موضوع حتی در صورتی که توییت اولیه از سمت کاربران شکایت هم باشد، صدق می کند.


♦ مزایای شبکه های اجتماعی برای آگاهی از رفتار مشتری

 

12. مکالمات مربوط به برند خود را کنترل کنید؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
کامنت کاربران در شبکه های اجتماعی

 

نظارت در شبکه های اجتماعی به درگیر شدن مخاطبان با برند تجاری شما کمک بسزایی می کند و همچنین به عنوان یک منبع اصلی اطلاعاتی در مورد برند تجاری شما، رقبا و طاقچه شما نیز بسیارمهم است.


 

13. در مورد مشتریان خود بیشتر بدانید؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
رفتار مشتری در فضای مجازی

 

شبکه های اجتماعی حجم عظیمی از داده های مربوط به مشتریان خود را در زمان واقعی ایجاد می کنند. شما می توانید از آن اطلاعات برای تصمیم گیری های هوشمندانه در برند تجاری خود استفاده کنید.

همه شبکه های اجتماعی عمده آنالیزهایی را ارائه می دهند که اطلاعات جمعیتی درباره افرادی که با حساب شما تعامل دارند را مطرح می کنند. این موضوع می تواند به شما کمک کند که استراتژی خود را متناسب کنید تا بهتر با مخاطبان واقعی خود ارتباط برقرار کنید.


 

14- احساسات خود را در مورد نام تجاری خود بسنجید؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
بازخورد کاربران در شبکه های اجتماعی

 

مطمئناً در بسیاری از موارد احساسات منفی زیادی به سمت شما سرازیر می شود، باید سریع فکر کنید تا بفهمید چه اشتباهی پیش آمده است و مشکل را برطرف کرده اید.

این مهم است که بدانید مردم چقدر در مورد برند شما به صورت آنلاین صحبت می کنند و مهم است که بدانید مردم واقعاً نسبت به برند شما چه احساسی دارند.


 

15- مراقب رقیب های خود باشید؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
زیر نظر داشتن رقبا در فضای مجازی

 

همچنین مهم است که بدانید مردم درباره رقبای شما چه می گویند.

به عنوان مثال، دنبال کردن صحبت های دیگران درباره برند تجاری رقبای شما ممکن است باعث شود که بدون اتلاف وقت و هزینه در برند تجاری خودتان به یک نقطه قوت، و به مشتریان جدید در این روند برسید.


 

16. در بالای اخبار صنعت باشید؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
اطلاع رسانی در فضای مجازی

 

در دنیای آنلاین، همه چیز سریع پیش می رود. گوش دادن به فضای مجازی باعث می شود که همیشه از تغییرات آتی در صنعت خود مطلع شوید و این موضوع می تواند بر نحوه انجام کار شما تأثیر زیادی بگذارد.


♦ مزایای شبکه های اجتماعی برای تبلیغات

 

17. تبلیغات هدفمند داشته باشید؛

 

17 مورد از مزایای شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید؟
نقش تبلیغات در تجارت

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی راهی ارزان برای ارتقاء شغل و توزیع و تولید محتوا است. همچنین تبلیغات گزینه های هدفمند قدرتمندی را ارائه می دهند تا شما بتوانید به مخاطبان مناسب و هدفمند خودتان برسید و از بودجه خود نهایت استفاده را ببرید.

 

نام تجاری خود را رشد دهید، مشتریان را درگیر کنید، در کنار رقبا باشید و نتایج مربوط به آن را تجزیه و تحلیل کنید.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8218
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5944
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5507
939
شبکه های اجتماعی پورتال سایت وب سایت تجارت
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/04/22
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/05/27
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:939


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.