آریا آموزش

استراتژی لینک سازی در ۶ مرحله

استراتژی لینک سازی در ۶ مرحله

همان‌طور که می‌دانید لینک سازی یکی از موارد بسیار مهم و حیاتی برای سئو وب سایتمون است. ما باید در لینک سازی به یکسری از اصول توجه داشته باشیم که بتوانیم مخاطبین جدید را به سمت پورتال خودمان جذب کنیم.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1400/06/02 2140 1




همان‌طور که می‌دانید لینک سازی یکی از موارد بسیار مهم و حیاتی برای سئو وب سایتمون است. ما باید در لینک سازی به یکسری از اصول توجه داشته باشیم که بتوانیم مخاطبین جدید را به سمت پورتال خودمان جذب کنیم.

1- آشنایی با مخاطبین

اولین مورد این است که با مخاطبین خودمون آشنا شویم و بدانیم که مخاطبین ما چه کسانی هستند. درست سوال بپرسیم این‌که مخاطب من کیست و مخاطب ایده آل من به دنبال چه محتوایی است و آن‌ها شناسایی کنیم. که بتوانیم مخاطب را جذب سایت خودمان کنیم. مثلاً ما در زمینه خدمات طراحی پورتال و وب فعالیت داریم و طراحی پورتال انجام می‌دهیم و عمده افرادی که به ما مراجعه می‌کنند افرادی هستند که پورتال ندارند. بنابراین میتوانیم علاوه بر خدمات طراحی پورتال، میتوایم به مشتری پیشنهاد دهیم که از محتواهای تولید شده در جهت بهبود وب سایت خودش استفاده کند اینکار به افزایش ترافیک وب سایت کمک بسزایی می کند.

  استراتژی لینک سازی در ۶ مرحله
استراتژی لینک سازی در ۶ مرحله
 

2- ارتباط با مخاطبین

دومین مورد بعدی این است که با مخاطبین خود ارتباط بهتری برقرار کنید لیستی تهیه کنید از وب‌سایت‌هایی که مخاطبین ما معمولا هر روز یا هرچند روز یکبار از آن وب سایت ها بازدید می کنند و به نظر این وب سایت ها برای مخاطبین ما جذاب است، البته لیتس که تهیه میکنیم باید با موضوع کسب و کار مربوط به خودمان باشد مثلا در حوزه گردشگری اگر فعالیت داریم باید وب سایت هایی را پیدا کنیم که در حوزه گردشگری فعالیت دارند و در حوزه گردشگری چه کارهایی را انجام میدهند.

3- مطالب شگفت انگیز

مرحله سوم مطالب شگفت انگیز فوق العاده های خوب بنویسم محتوای بنویسید که شگفت انگیزباشد، همچنین جذاب باشد، مفید باشد، حالا چه در سمت بلاگی که ما نویسنده آن هستیم و چه در سمتی که محصول خودمان را تعریف می کنیم و درباره محصول خودمان می نویسم.

محتوای جذاب و مناسب میتواند به ما کمک کند که مخاطب همیشه همراه ما باشد. در نظر داشته باشید که مخاطب با محتوای خوب در کنار ماست نه با چیزهای دیگر.

«برای اطلاع از قیمت طراحی پورتال و مشاوره رایگان میتوانید دکمه های زیر را انتخاب کنید»

   

4- مقایسه رقبا

چهارمین کار این است که محتوای تولید شده سایت تان را با سایر وبسایت های رقیب مقایسه کنید.

با این دید ادامه میدهیم که ما محتوا نوشتیم و لیستی هم که در مرحله دوم گفتیم تهیه شده است. در این مرحله باید بررسی کنیم که آنها چه محتوایی تولید کرده اند، چه روشهای تبلیغاتی را انجام داده اند و ...

یه راز موفقیت این وسط وجود دارد:

ما میتوانیم برای شروع از کلمات کلیدی طولانی لایتل استفاده کنیم

یعنی استفاده از کلمات کلیدی 4 سیلابی 5 سیلابی یا در نهایت 6 سیلابی هستند که بتوانند به ما کمک کنند که ما یک رتبه ای را در موتورهای جستجو کسب کنیم و همچنین یکسری مخاطب را از این کلمات بدست بیاوریم و بعد کم کم به کلمات کلیدی 3 سیلابی بپردازیم. این موضوع به ما کمک می کند که بتوانیم ظرف مدت زمانی که رتبه ای از کلمات کلیدی طولانی در موتورهای جستجو به دست آوردیم بتوانیم با کلمات کلیدی کوتاه تری هم مخاطب را جذب کنیم و سمت خودمون بیاوریم.

این موضوع بسیار مهم است که در لحظه اول انتظار نداشته باشیم که با کلمات کلیدی 3 سیلابی در لینک اول یا لینک سوم یا حتی در لینک چهارم باشیم یا حتی در صفحه اول گوگل باشیم. سعی کنید از کلمات کلیدی که کمتر استفاده شده یا اصلاً کار نشده استفاده کنیم تا یک مقدار بهتر دیده شویم و بعد از مدتی دیده شدن از کلمات کلیدی کوتاه تر به مرور استفاده کنیم.

5- ارتباط با مدیران پورتال

با مدیران سایت ها، تعامل و ارتباط داشته باشید. یعنی با یکسری از سایت هایی که در حوزه کسب و کار ما هستند تعاملاتی را انجام دهیم.

یعنی چه: یعنی اینکه برای مثال ما یک محتوایی تولید میکنیم و به مدیر سایت دیگری پیشنهاد میدیم که به عنوان پست مهمان در آن سایت قرار بگیرد یا یک لینکی به محتوای ما داده شود این تعاملات را ما باید همچنان داشته باشیم زیرا در حال حاضر عصر، عصر ارتباطات است.

این یک تعامل دوطرفه است و طرفین باید نسبت به قرارداد فی مابین تعهد پایبند باشند. به خاطر داشته باشید زمانی که میخواهید با مدیر یک سایت ارتباط برقرار کنید و ایمیل بزنید، لحن تان به صورت خودکار یا روبات نباشه و همچنین متناسب با اون پورتال لحن را تغییر بدهیم و اگر شناختی نسبت به مدیر آن سایت دارید سعی کنید لحن متناسب با آن شناخت داشته باشید.

  استراتژی لینک سازی در ۶ مرحله
استراتژی لینک سازی در ۶ مرحله
 

6- استفاده از شبکه های اجتماعی:

برای تقویت محتوا از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. تقریبا تمامی افراد با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند و یک استراتژی مهم در لینک سازی است. همیشه در کنار پورتال در شبکه های اجتماعی هم فعالیت هایی را داشته باشد. یکی از راه های دیدن شدن پورتال انتشار محتوای منتشر شده در تیوتر است یعنی اینکه لینک محتوای تولید شده در سایت را در شبکه های اجتماعی مانند تیوتر، اینستاگرام، لینکدین و ... منتشر میکنیم.

نتیجه‌گیری از این بخش این است که لینک سازی یک استراتژی بسیار مهم و تاثیرگذار در رشد پورتال ما می باشد. استراتژی لینک سازی چیز پیچیده ای نیست و شما باید این 6 مرحله را قدم به قدم اجرا کنید تا در طولانی مدت به یک نتیجه مطلوب برسید. در انتها فکر نکنید لینک سازی یعنی اینکه فقط هزینه بکنیم، تبلیغات بخریم، ریپورتاژ بخریم و ... . کسی نگفت هزینه کردن کار خوبی نیست بلکه به موقع اینکار باید اتفاق بیافتد و شما به وقتش باید اینکار را انجام دهید ولی این 6 مرحله ای که در این مقاله به آن اشاره کردیم چندین برابر خروجی به شما میدهد.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8232
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5949
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5520
2140
طراحی وب طراحی پورتال استراتژی لینک سازی در ۶ مرحله استراتژی وب وب سایت پورتال
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1400/06/02
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1400/06/02
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:2140


1 دیدگاه

مهدی نادمی 1401/11/08 17:01
سلام
ممنون از مقاله خوبتون، چند تا سایت خوب برای ایجاد بکلینک هم معرفی کنید
ممنون

پاسخ به این دیدگاه

نوید اکبری 1401/11/09 09:01

سلام عزیز جان
ممنون از لطف شما
آپارات، دیوار، شیپور، یوتیوب، سایتهای آگهی و ... میتونن خوب باشن

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.