آریا آموزش

طراحان پورتال

12 نکته کاربردی برای طراحی پورتال

نکات کاربردی در حوزه طراحی پورتال و وب سایت که بسیار میتواند شما را در این حوزه یاری کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/11/12 3722 2




1- تقویت مهارت‌های ارتباطی؛

مهارت‌های ارتباطی یکی از مهمترین آیتم‌هایی است که می‌تواند در هر شغلی منجر به شکست یا موفقیت شود شما در صورت داشتن مهارت می‌توانید در همان ابتدای کار موفقیت یک پروژه را تضمین کنید. همانطور که می‌دانید در ارتباط با مشتری یا مدیر پروژه باید شفاف و روشن صحبت کنید. شما باید برای هر انتخاب خود دلیل منطقی و قانع کننده‌ای داشته باشید و مشتری را متقاعد کنید که طرح پیشنهادی شما برای آن کسب‌وکار مفید است.

همچنین با داشتن این مهارت بسیاری از مشکلات کوچیک را می‌توانید حل‌ و فصل کنید که این به معنای موفقیت در ادامه کار می‌باشد.

2- توانایی ارائه و فروش مهارات را داشته باشید؛

برای بقا در دنیای طراحی پورتال یا وب سایت باید به مردم اجازه دهید که در مورد کار و مهارت‌های شما اطلاعات کافی داشته باشند. به همین منظور می‌توانید از بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و انواع روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید اما اگر ترجیح می‌دهید که در صندلی گرم و نرم خودتان بنشینید تا مشتری دنبالتان بدود می‌توان گفت که کسب‌و‌کار شما محکوم به فناست.

«برای اطلاع از قیمت طراحی پورتال و مشاوره رایگان میتوانید دکمه های زیر را انتخاب کنید«

3- یک نمونه طرح اولیه قبل از طراحی اصلی داشته باشید؛

اگر همینطور بنشینید و هیچ کاری نکنید ایده‌ای در ذهن شما شکل نمی‌گیرد. باید دست به کار بشوید و برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی کردن سه مرحله دارد که در پیدا کردن ایده بسیار به شما کمک می‌کند:

  • مرحله اول: درباره شرکت مشتری تحقیق کنید.
  • مرحله دوم: از مشتری درباره انتظارات و درخواست‌هایش از پورتال یا وب سایت سوال کنید.
  • مرحله سوم: از رقبا در حوزه مربوطه تحقیق کنید.

با برنامه ریزی و تحقیق قبل از طراحی پورتال می‌توانید به خوبی در زمان، پول و منابع صرفه جویی کنید.

4- ارزیابی کار و دریافت بازخورد آن؛

چرخه پروژه طراحی پورتال با ارزیابی و تجزیه و تحلیل کار طراحی، به پایان می‌رسد. به عنوان یک متخصص خلاق، روی پذیرش خودتان کار کنید تا هم نظرات مختلف را بشنوید تا از آنها بهره‌مند شوید همچنین با این کار از اشتباهات خودتان آگاه می‌شوید. یک طراح پورتال یا وب سایت خوب باید بتواند کار خود را مورد قضاوت قرار بدهد و طراحی خود را از دید مخاطب ببیند.

5- طراح پورتال باشید نه طراحی گرافیک؛

یک تصور غلط وجود دارد که طراحی‌های گرافیک با توجه به مهارت‌هایی که دارند می‌توانند طراح پورتال باشند و یا بلعکس. ممکن است به صورت تئوری این مطلب درست باشد اما تعداد بسیار کمی از طراحان حرفه‌ای وجود دارند که شکاف بین پروژه‌های چاپی و پروژه‌های مبتنی بر وب را می‌توانند پر کنند.

همیشه این امکان وجود دارد که یک طراحی گرافیک در صورت آموزش مهارت‌های فنی خاص، متناسب با یک طراح پورتال پیشرفت کند. اما مهم این است که طراحی گرافیک هر چقدر هم در کار خود حرفه‌ای و متخصص باشد نمی‌تواند بلافاصله در طراحی پورتال موفق باشد برای موفقیت در طراحی پورتال شما باید فقط روی همان تمرکز کنید.

  12 نکته کاربردی برای طراحی پورتال
نکات طراحی پورتال
 
۶- همیشه بروز باشید؛

دنیای تکنولوژی و کامپیوتر همیشه در حال تغییر و گسترده‌تر شدن است. برای بروز ماندن در حوزه طراحی پورتال، باید به لحاظ دانش و تکنیک خودتان را با تغییرات تکنولوژی‌ها هماهنگ کنید. برای زمان طوری برنامه‌ریزی کنید که بخشی از آن را صرف یادگیری و بروز کردن اطلاعات صرف کرده باشید.

یادگیری چیزهای جدید و بودن در مسیر درست، اصل مهم و اساسی شروع داشتن یک پروژه خوب است. اگر نمی‌خواهید از رقیب‌های خودتون عقب بمانید می‌خواهید کسب و کارتان همیشه رونق داشته باشد بهتر است که همیشه بروز باشید.

7- مهارت‌های نرم افزاری را دست کم نگیرید؛

اگر فاکتورهای مهم یک طراحی پورتال را در نظر بگیریم، مهارت‌های نرم افزاری یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موارد است. همانطور که در مورد قبلی هم گفتیم طراحی پورتال به سرعت در حال بروز شدن است و هر روز یک تکنیک جدید معرفی می‌شود. یک طراح پورتال موفق باید یاد بگیرد و درک کند که چطور به خوبی این تکنیک‌ها را اجرا کند. به غیر از آن باید سایر مهارت‌های پایه‌ای در زمینه طراحی پورتال را داشته باشد. مثل کار کردن با HTML5  و Css3 و سازگار کردن صفحه پورتال با مرورگرهای مختلف، موبایل روش‌های بهینه سازی پورتال، همچنین تکنیک‌های UI و جاوا اسکریپت را باید بداند.

8- کسب تجربه؛

موفقیت یک طراح پورتال به تجربه در این زمینه بستگی دارد. معمولا کارفرماها یا مشتری‌ها به دانستن تجربیات شما در این زمینه علاقه‌مند هستند. این‌که شما با چه شرکت‌هایی کار کردید و درچه پروژه‌هایی فعالیت داشتید برای کارفرما خیلی مهم است. پیدا کردن بهترین راه‌حل‌های طراحی در جلساتی که با مشتری برگزار می‌کنید بسیار کمک کننده است.

9- سازماندهی شده و منظم باشید؛

حرفه‌ای که سازماندهی شده باشد به همان خوبی هم نتیجه می‌دهد، مهم نیست زمینه کاری شما چه چیزی باشد، هر فردی در هر زمینه کاری برای موفقیت نیاز به سازماندهی و برنامه‌ریزی دارد. در مورد طراحی و نداشتن برنامه و سازماندهی خوب ممکن است کار را با مشکلات فراوانی روبرو کند. با سازماندهی و طبقه‌بندی فونت‌ها، تصاویر، گرافیک، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی در پوشه‌های جداگانه شروع کنید. آن‌ها را به طور مناسب نام‌گذاری کنید برای کارهای روزانه لیست تهیه کنید و جلوی مواردی که انجام دادید را تیک بزنید. این کار به تنظیم و استفاده درست از وقتت کمک بسزایی می‌کند. کار‌ها خیلی سریع‌تر و ساده‌تر از اون چیزی که توقع دارید پیش می‌رود.

۱۰- فکر تجاری داشته باشید؛

طراحان وب، فیری لنسرها و حتی کارمندان، باید برای نزدیک شدن به پروژه‌ای، ذهن آماده داشته باشند. طراح پورتال موفق برای مشتریانش فقط وبسایت طراحی نمی‌کند بلکه راه‌حل‌های کسب‌و‌کار را برای آنها ایجاد می‌کند. با این حال اگه برای مدیریت جانبی یک پروژه مشکل پیدا کردید می‌توانید به دنبال همکاری با شرکت طراحی بزرگتری که در این زمینه تجربه بیشتری داره باشید.

۱۱- به صورت تیمی کار کنید؛

طراحی پورتال نیازمند یک تیم متخصص است. همچنین کارگروهی نشان می‌دهد که شما درک درستی از کار در ابعاد بزرگتر دارید. با داشتن گروه می‌توانید پیشرفت پروژه‌ها را به چشم ببینید.

12- بروز نگه داشتن نمونه کارها؛

حفظ و نگهداری یک مجموعه خوب برای موفقیت بسیار مهم است. مشکل طراحان پورتال منحصر به فرد بودن در کارشان است. نمونه کارها بهترین نشان‌دهنده توانایی سوابق و تجربیات طراحان پورتال و وب سایت است و مهمتر از همه نشان دادن فعال بودن و خلاقیت به مشتریان است.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8171
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5897
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5459
3722
طراحی پورتال وب سایت پورتال وب نکات طراحی پورتال پلنهای قیمت طراحی پورتال نکات کاربردی نمونه کارها تجربه بروز رسانی تیم طراحی پورتال
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/11/12
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1400/02/08
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:3722


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.