آریا آموزش

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو

کاربران و موتورهای جستجو برای یک وب سایت به یکدیگر مرتبط هستند. طراحی وب سایت یا پورتال شما هم برای مشتریان و هم برای موتورهای جستجو مهم است و باید طراحی شما به گونه‌ای باشد که برای هردو مفید واقع شود.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/04/11 1071 5




نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
طراحی وب سایت و پورتال سازمانی

 

طراحی وب سایت شما باید از نظر کاربر به آسانی دیده شود و کار با آن راحت باشد و همچنین وب سایت باید بتواند در موتورهای جستجو تاثیرگذار باشد و به راحتی از موتورهای جستجو امتیاز کسب نماید.

کلمه SERP (مخفف عبارات ((Search Engine Result Page) است.

و به معنای صفحه نتایج موتورهای جستجو پاسخ کاربر می باشد.

نتیجه موتورهای جستجو شامل موارد زیر است:

  • جستجوی ارگانیک
  • گوگل ادورز
  • پاسخ ویژه (Featured Snippet)
  • گراف دانش (Knowledge Graph)
  • ویدیو

بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت هایی که می خواهند در SERP قرار بگیرند امری ضروری است. اگر صرفاً فقط وب سایتی برای موتورهای جستجو طراحی کنید، ممکن است محتوای شما برای کارابران جذابیتی نداشته باشد و این امر باعث میشود تا کاربران از وب سایت شما دور شوند، که در رتبه بندی وب سایت، در موتورهای جستجو شما تأثیر منفی دارد.

اگر کاربران به وب سایت شما مراجعه کنند و وقت زیادی را در وب سایت شما صرف کنند و به مرور صفحات بپردازند، یعنی اینکه با وب سایت و محتوای شما ارتباط برقرار کرده اند و در وب سایت شما بارها چرخیده اند، در نتیجه موتور جستجو Google و موتورهای جستجو دیگر با امتیاز بالاتری به شما پاداش می دهند. به خاطر داشته باشید اگر وب سایت شما UX جذابی نداشته باشد کاربران نمی توانند با وب سایت شما به راحتی ارتباط برقرار کنند، در این صورت سریعا سایت شما را ترک می کنند که این امر باعث کاهش امتیاز از سمت موتورهای جستجو می گردد.

به یاد داشته باشید SEO سایت شما مربوط به هدایت افراد به وب سایت شماست، فراموش نکنید که UX وب سایت در نگه داشتن کاربران هنگام ورود به وب سایت شما بسیار موثر است. با رعایت این نکات می توانید امتیازهایی را از موتورهای جستجو دریافت نمایید و وب سایت خود را در بالاترین درجه در موتورهای جستجو قرار دهید.

قصد داریم به نکاتی بپردازیم که برای موتور های جستجو و کاربران مفید است؛ پس در ادامه با ما همراه باشید:

 

♦ آیا در طراحی سایت، به نیازهای مشتری توجه می کنید؟

 

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
نیازهای مشتری در طراحی پورتال سازمانی

 

آیا شما قصد ایجاد یک وب سایت یا پورتال برای کسب و کار خود دارید یا می خواهید مجدداً یک طراحی جدید انجام دهید همیشه باید از مشتریان خود شروع کنید و باید سوال های زیر را با خود مطرح نمایید:

• هدف از ایجاد وب سایت چیست؟

• کاربران به چه چیزهایی احتیاج دارند؟

• آیا وب سایت یک محصول یا خدمات ارائه و به فروش می رساند؟

• آیا وب سایت برای اطلاع رسانی یا مشاوره طراحی می شود؟

• آیا وب سایت برای افزایش اقتدار برند راه;اندازی می شود؟

اهداف نهایی وب سایت شما، کاربران شما را مشخص می نماید.

نکته بالا بسیار مهم است؛ زیرا موتورهای جستجو وب سایت هایی را بررسی می کنند که محتوا خوبی را به کاربران ارائه می دهند. اگر سایت شما بازدیدهای طولانی دارد، دارای لینک داخلی مناسب و صحیح است و وجه های مشترک اجتماعی را به خوبی رعایت کرده است، به Google نشان می دهد که یک وب سایت با کیفیت است. بنابراین قبل از انجام هرکار دیگری باید اهداف نهایی خود را روشن کنید.


 

♦ آیا وب سایت شما ساختار مشخصی دارد؟

 

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
ساختار مشخص پورتال

 

ساختار اصلی سایت باید آسان و به گونه ای باشد که برای کاربران و ربات های موتور جستجو آسان باشد.

کاربران باید بتوانند به سادگی وب سایت شما را پیدا کنند و درگیر محتوای سایت شما شوند و به طور مستقیم اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. بیشتر بازدیدکنندگان به صفحه اصلی وب سایت شما مراجعه می کنند و باید صفحه اصلی شما به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی نیازهای کاربران را در وب سایت برطرف کند.

اما ربات های موتورهای جستجو هوشمندانه تر عمل می کنند و در پیدا کردن مطالب شما محدودتر عمل می کنند. موتورهای جستجو به مطالب شما به شکل لینک نگاه می کنند و هرچه لینکهای بیشتر در وب سایت باشد امتیاز بهتری کسب می نمایید ولی اگر وب سایت شما دارای لینکهای خرابی باشد موتورهای جستجو به آنها توجه نمی کنند و در رتبه بندی قرار نمی گیرند.


 

♦ آیا محتوای با کیفیتی تولید می کنید؟

 

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
تولید محتوای با کیفیت

 

در گذشته، SEO تمرکز خود را بر روی کلید واژه ها قرار میداد. اما اکنون، SEO مدرن بر ارائه محتوای با کیفیت متمرکز است.

دوباره با نیازهای مشتریان خود شروع کنید. قبل از طراحی هر صفحه، در مورد هدف ایجاد آن فکر کنید.

شما می خواهید بازدیدکنندگان بعد از ورود در آنجا چه کاری انجام دهند؟

به نظر شما بازدیدکنندگان شما هنگام ورود به دنبال چه چیزی هستند؟

بهترین نوع محتوا را تعیین کنید تا آنها را در جهت درست هدایت کنید. این عقیده به شما در طراحی موثر صفحات وب سایت یا پورتال کمک می کند.

در مورد افزودن مطالب جدید به وب سایت سختگیر باشید و وقت بگذارید تا Google بداند که شما برای تولید محتوا و مطالب سایت وقت می گذارید. این سختگیری می تواند در قالب پست های وبلاگ، فیلم ها یا رسانه های دیگر، محصولات یا خدمات جدید و غیره باشد.

همیشه قبل از انتشار مطالب در وب سایت آن مطلب را یک بار مرور کنید تا از لحاظ املا، دستور زبان و علائم نگارشی کاملا درست باشد و سعی کنید از جمله بندی های بسیار طولانی استفاده نکنید و از پاراگراف ها حتما استفاده نمایید تا مطالب شما به خوبی خوانده شود و کاربر برای آن مطلب وقت بگذارد.


 

♦ آیا تصاویر صفحات وب سایت خود را مدیریت می کنید؟

 

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
مدیریت تصاویر صفحات پورتال

 

تصاویر و سایر رسانه ها ابزارهای جذاب زیادی هستند که باعث بهتر دیدن شدن وب سایت شما می شوند، اما به شرط اینکه با دقت مدیریت شوند، می توانند در SEO وب سایت شما موثر باشند.
از نظر کاربران باید برای برجسته کردن مطالب و نوشته ها در وب سایت از تصاویر استفاده نمایید. رباتهای جستجو نمی توانند ببینند که شما چه تصویری ایجاد نموده اید بلکه باید به آنها گفته شود. بنابراین هنگام بارگذاری تصویر یک عنوان یا توضیحی درج نمایید تا بتوانند آن تصویر را به درستی بشناسند و رتبه بندی نمایند.


 

♦ آیا وب سایت شما سریع بارگذاری می شود؟

 

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
بارگذاری سریع وب سایت

 

ممکن است سایت شما زیبا باشد که با یک جریان ناوبری بصری طراحی شود، اما اگر بارگیری وب سایت خیلی طولانی طول بکشد، کاربران وب سایت را ترک می کنند و Google توجه خواهد کرد. سایت هایی که از افزونه های طولانی استفاده می کنند باعث بارگذاری طولانی می شود و این امر باعث کاهش رتبه وب سایت خواهد شد.

علاوه بر بهینه سازی تصاویر و سایر رسانه های خود، با پاک کردن افزونه های غیر ضروری، فعال کردن حافظه پنهان مرورگر، به حداقل رساندن تغییر مسیرها و درخواست های HTTP، قدمهایی را برای به حداقل رساندن زمان بارگذاری در صفحه خود بردارید.
این امر بسایر مهم است زیرا امروزه اکثر جستجوها روی دستگاه های تلفن همراه صورت می گیرد.


 

♦ آیا وب سایت شما واکنشگرا یا Responsive است؟

 

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
پورتال های واکنشگرا یا Responsive

 

امروزه بیشتر افراد در وب از طریق تلفن های همراه و تبلت های خود نسبت به رایانه رومیزی استفاده می کنند. بنابراین اگر وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد، از دید مشتریان و موتورهای جستجو امتیاز خوبی دریافت نمی کند.

داشتن یک وب سایت واکنشگرا یا Responsive پایه و اساس خوبی را در موتورهای جستجو فراهم می کند و کاربران شما، برای پیدا کردن نیازهای خود مجبور به هدر دادن وقت اضافی برای ارتباط گرفتن با وب سایت شما نیستند.

شما باید اولویت طراحی خود را بر پایه موبایل قرار دهید زیرا الگوریتم های Google در درجه اول، از نسخه موبایل وب سایت شما برای رتبه بندی محتوای شما استفاده می کنند.

به خاطر داشته باشید که برخی از مشتریان شما از طریق جستجوی صوتی به جستجو می پردازند تیم توسعه فناوری آریاوندیداد توصیه می کند یک بخش پرسش و پاسخ را به سایت خود اضافه کنید تا با مشتریان خود از طریق جستجوهای متنی در ارتباط باشید.


 

♦ وب سایت شما چقدر از فاکتورهای امنیتی را دارد؟

 

نحوه طراحی وب سایت یا پورتال برای مشتریان و موتورهای جستجو
فاکتورهای امنیتی برای طراحی پورتال

 

اولین و آخرین نکته این است که، امنیت وب سایت شما بر امنیت کاربران اثر می گذارد و باعث می شود کاربران به وب سایت شما اعتماد کنند.

داشتن گواهی نامه SSL باعث افزایش اعتماد کاربران می شود و با استفاده از آن امنیت بیشتری را احساس می کنند و شانس شما را برای افزایش رتبه در موتور های جستجو افزایش می دهند.

شرکت آریاوندیداد با تمامی نکات و استانداردهای بالا وب سایتی را طراحی و ایجاد می کند که هم برای کاربر جذاب است و هم موتورهای جستجو به آن توجه می کنند.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8173
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5898
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5460
1071
طراحی وب سایت طراحی پورتال موتورهای جستجو سئو کاربر طراحی وب
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/04/11
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:1071


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.