آریا آموزش

معرفی 10 فناوری روز دنیا

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد

ما در ده سال گذشته شاهد جهش بزرگی در فناوری دیجیتال بوده‌ایم تلفن‌های هوشمند، رایانش ابری، تبلت‌های چند لمسی اینها همه نوآوری‌هایی هستند که باعث تغییر و تحول در شیوه زندگی و کار ما می‌شوند
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/05/19 1113 2




فناوری در دنیا می تواند حتی بیشتر از این ها پیشرفت کند و ما در آینده ای نچندان دور می توانیم مانند فیلم های علمی تخیلی زندگی کنیم امروز می خواهیم در مورد ۱۰ محصول واقعی که می تواند جهان را متحول کند، صحبت کنیم، برای کنترل دسکتاپ، تکه تکه کردن میوه های نینجا، چاپ محصول فیزیکی خلاق با چشمان خود آماده شوید با هم به دنیای مجازی و تعامل با آنها شیرجه می زنیم؛


 

1- عینک گوگل (Google Glass)

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
عینک گوگل

 

واقعیتی که در قالب برنامه آزمایش شبیه سازی و آموزش شبیه سازی وارد زندگی ما شده است اما گوگل با گوگل گلس (Google Glass) چندین قدم بالاتر را طی می کنند از لحاظ تئوری با گوگل قادر به مشاهده خوراک شبکه های اجتماعی، متن، نقشه گوگل (Google Map) و همچنین حرکت با GPS و عکس گرفتن هستید. همچنین آخرین به روزرسانی را در حالی که سرپا ایستاده اید می توانید دریافت کنید، در حال حاضر این دستگاه با قیمت ۱۵۰۰ دلار در اختیار برخی از توسعه دهندگان قرار گرفته است اما انتظار داریم که سایر شرکت های فناوری، این آزمایش را انجام داده و نسخه مقرون به صرفه را ارائه کنند.


 

2- فرم ۱ (Form 1)

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
سه بعدی سازی فرم ۱

 

همانطور که این اصطلاح نشان می دهد چاپ سه بعدی جزو فناوری هایی به شمار می رود که می تواند طراحی دیجیتال شما را به محصولی در زندگی واقعی شما تبدیل کند برای صنعت مکانیک این پیشرفت چیز جدیدی نیست، اما یک چاپگر سه بعدی شخصی، قطعاً یک ایده انقلابی است. همه می توانند محصول فیزیکی خود را بر اساس سفارش و طراحی های مورد نظر خود بسازند و این در حالی است که نیازی به تاییدیه هیچ تولید کننده غول پیکری نیست حتی استون مارتین جیمز که در فیلم سقوط کرد نیز، محصول چاپ سه بعدی بود. فرم ۱ یکی از پرینترهای سه بعدی شخصی است که فقط با ۲ هزار و ۷۹۹ دلار می توانید آن را خریداری کنید اما اگر می خواهید پروتوتایپ های خود را تولید کنید این مبلغ معقول به نظر می رسد. آینده ای را تصور کنید که هر فرد حرفه ای توانایی تولید محصولات فیزیکی خلاق خود را بدون محدودیت داشته باشد. این آینده ای است که بهره وری از خلاقیت شخصی به حداکثر می رسد.


 

3-Oculus Rift

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
واقعیت مجازی

 

بازی Virtual Reality (واقعیت مجازی) در اینجا به شکل Oculus Rift است این هدست سه بعدی باعث می شود که فکر کنید در واقعیت در یک بازی ویدیویی هستید در دنیای مجازی Rift می توانید با چرخاندن سر خود جهان را در صفحه نمایش با وضوح بالا مشاهده کنید. محصولات ممتازی در بازار وجود دارد که می توانند همین کار را انجام دهند اما Rift با پرداخت ۳۰۰ دلار این تجربه لذت بخش را به شما می دهد و این بسته حتی به عنوان کیت توسعه عرضه می شود. این آغازی در انقلاب بازی های نسل بعدی است. رسیدن به این سطح از واقع گرایی می تواند چندین سال طول بکشد و این اولین قدم ماست.


 

4- حرکت جهش (Leap Motion)

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
Leap Motion

 

دسکتاپ چند لمسی به دلیل اینکه، با استفاده طولانی مدت از آن دست ها بسیار خسته می شوند، محصولی از کار افتاده است اما Leap Motion می خواهد با این ایده پیشرفت دوباره این نقطه تاریک را به چالش بکشد. این قابلیت به شما امکان می دهد دسکتاپ را با انگشتان کنترل کنید اما بدون لمس صفحه نمایش. این یک حرکت معمولی نیست زیرا Leap Motion این امکان را به شما می دهد که صفحه وب را حرکت دهید نقشه ها و عکس ها را بزرگنمایی کنید، اسناد را امضا کنید و حتی یک بازی را تنها با حرکات دست و انگشت انجام دهید. مهمتر از همه اینکه شما می توانید این ویژگی را فقط با ۷۰ دلار داشته باشید اگر این دستگاه بتواند به طور کامل با Oculus Rift برای شبیه سازی این تجربه مورد استفاده قرار گیرد، پیشرفت های زیادی در بازی های کامپیوتر ایجاد می شود.


 

5- Eye Tribe

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
ردیابی چشم Eye Tribe

 

ردیابی چشم در طول این سال ها مورد علاقه علاقمندان به فناوری قرار گرفته است اما اجرای آن واقعا چالش برانگیز بود. Eye Tribe این کار عملی کرد. آنها با موفقیت این فناوری را ایجاد کردند تا به شما این امکان را دهند که تبلت خود را با حرکت چشم کنترل کنید و شبیه ساز پرواز را با حرکات چشم بازی کنید و حتی میوه های بازی نینجا را فقط با حرکات چشم تکه تکه کنید.

در اثر این فناوری رایج ردیابی چشم را به کار گرفته می شود و آن را با یک دوربین جلویی به همراه برخی از الگوریتم های دید جدی رایانه و وایلا، برش میوه با چشم ترکیب می کند!

امسال یک نمایش زنده در لیورپول انجام شد و ممکن است بتوانیم در سال ۲۰۲3 آن را در دستگاه تلفن همراه مشاهده کنیم در حال حاضر این شرکت هنوز به دنبال مشارکت است تا بتواند این فناوری علمی تخیلی را وارد بازار کند.


 

6- SmartThings

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
خانه هوشمند

 

مشکل فعلی اکثر دستگاه ها این است که به عنوان دستگاه مستقل عمل می کنند و نیازمند این هستند که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. SmartThings اینجاست تا هر وسیله دیجیتال یا غیره دیجیتالی را به هم وصل کند و تا از آن بهره مند شوید با SmartThings می توانید آلارم های دود، رطوبت، فشار و ارزش را برای شناسایی تغییرات در خانه خود دریافت کرده و این دستگاه از طریق تلفن هوشمند شما به شما هشدار می دهد.

با استفاده از این دستگاه می توانید افرادی که خانه شما هستند را ردیابی کنید هنگامی که وارد اتاق می شوید چراغها را روشن کنید هنگام خروج از خانه پنجره ها و درها را ببندید همه این امکانات تنها فقط با پرداخت ۵۰۰ دلار انجام می شود با این شگفتی ها مانند پادشاه تکنولوژی در قلعه خود خواهید بود.


 

7- سیستم عامل فایرفاکس (Firefox OS)

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
سیستم‌عامل فایرفاکس

 

‏IOS و اندروید عالی هستند اما هر کدام قوانین و خط مشی های خاص خود را دارد که قطعا مانع تلاشهای خلاقانه توسعه دهندگان می شود. از آن زمانی که موزیلا فایرفاکس تصمیم گرفته است که سیستم عامل جدید موبایل را از ابتدا بسازد عملی که روی واقع گرایی، آزادی و انتخاب کاربر متمرکز است، سیستم عامل فایرفاکس می باشد. سیستم عامل فایرفاکس بر روی لایه های نرم افزاری Gonk ، Gecko و Gaia ساخته شده است. برای ما این به این معنی است که از منبع آزاد ساخته شده است و دارای فناوری های وب مانند HTML5 و CSS3 است.

توسعه دهندگان می توانند بدون الزاماتی که توسط فروشگاه های اپلیکیشن تعیین شده است برنامه های وب را ایجاد کنند و کاربران می توانند بر اساس نیاز خود سیستم عامل را شخصی سازی کنند. در حال حاضر این سیستم عامل اولین نسخه خود را در تلفن های سازگار با اندروید انجام داده است و تاکنون بسیار عالی بوده. شما می توانید از این سیستم عامل برای انجام کارهای اساسی که در iOS یا Android انجام می دهید استفاده کنید؛ تماس با دوستان، مرور وب، عکس گرفتن، بازی کردن، همه این ها در سیستم عامل Firefox امکان پذیر هستند، این سیستم عامل قصد دارد بازار تلفن های هوشمند را خنثی کند.


 

8- پروژه فیونا

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
فیونا

 

پروژه فیونا با نسل اول تبلت بازی همراه شد و شما را با اولین تبلت مخصوص بازی آشنا می کند که Razers Project Fiona برای بازی های سخت ساخته شده است. ممکن است در آینده تبلت هایی وجود داشته باشند که فقط برای بازی اختصاص داده شود.

اما در حال حاضر فیونا تنها توانسته است این پروژه را آغاز کند این ویژگی از پردازنده های Intel® Core i7 نسل بعدی بهره می برد که تمام بازی های رایانه شخصی مورد علاقه شما را در کف دستتان ارائه می دهد. Razer به عنوان بهترین تولید کننده لوازم جانبی به درستی می داند که چگونه تجربه کاربری را مستقیم در تبلت ایجاد کند و این به این معنی است که از سه محور ژیرو، مغناطیس سنج، شتاب سنج و رابط کاربری چند لمسی را حمایت و پشتیبانی می کند.


 

9- پاراللا

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
تغییر شیوه ساخت رایانه‌ها

 

پاراللا قصد دارد شیوه ساخت رایانه ها را تغییر دهد و آداپتوا به شما این امکان را می دهد که به این تحول دستیابید. به عبارت ساده این یک ابررایانه برای همه است اصولاً یک کامپیوتر کارآمد برای پردازش همزمان نرم افزارهای پیچیده به طور همزمان و موثر ساخته شده است، ردیابی اشیاء در زمان واقعی و تشخیص گفتار با پاراللا قوی تر و هوشمند می شود. برای یک ابر رایانه کوچک، قیمت بسیار امیدوار کننده است چون فقط 99 دلار است. این پروژه از سال 2013 تاکنون با موفقیت انجام شده است.


 

10- Google Driverless Car

 

10 فناوری پیشرو که دنیا را تغییر می‌دهد
پروژه ماشین بدون راننده

 

واقعیت این است که ماشین بدون راننده رویای حقیقی است، ماشین بدون راننده گوگل از هوش مصنوعی استفاده می کند که از ورودی دوربین های فیلمبرداری داخل اتومبیل، یک سنسور در قسمت بالای خودرو و برخی سنسورهای راداری و موقعیتی متصل به موقعیت های مختلف استفاده می کند. به نظر می رسد تلاش زیادی برای تقلید از هوش انسان در این ماشین انجام شده است اما تاکنون این سیستم بدون دستورات انسانی 1609 کیلومتر را با موفقیت طی کرده است!


سرگی برین بنیانگذار گوگل؛ نوآوری یک دستاورد است در حالی که مصرف گرایی فقط سردرد است

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8182
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5910
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5470
1113
فناوری اطلاعات گوگل بازی اندروید IOS تلفن های هوشمند دیجیتال تبلت
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/05/19
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/05/20
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:1113


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.