آریا وندیداد | نمونه کار طراحی سایت | شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

طراحی سایت چادرملو

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

صنعت

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، یک شرکت ایرانی ثبت شده در بورس اوراق بهادار تهران است، که در خردادماه سال ۱۳۷۱ تأسیس شده‌است.

این شرکت دارای یک مجتمع معدنی در 180 کیلومتری جاده یزد به طبس، یک مجتمع صنعتی در 25 کیلومتری جاده اردکان به نایین و دفتر مرکزی در شهر تهران می باشد.
در مجتمع معدنی، سنگ آهن استخراج شده پس از فرآوری به کنسانتره سنگ آهن تبدیل می شود. سپس در مجتمع صنعتی که خود شامل کارخانه های مختلفی است، محصولات متنوعی از فولاد تولید و عرضه می گردد.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در ایران است که با بهره‌برداری از واحدهای فولادی خود توانسته زنجیره تولید فولاد را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند.

پیاده سازی پورتال شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که یکی از بزرگترین وب سایتهای حوزه صنعت و معدن است، در سال 1396 به اجرا درآمده و بیش از 2 سال است که این پورتال مورد پشتیبانی این شرکت می باشد.
پورتال اختصاصی چادرملو دارای بیش از 60 بخش مختلف است که همگی دارای صفحات مدیریت و راهبری هستند.
تمامی بخشهای این وب سایت به گونه ای طراحی شده است که کاربران واحدهای مختلف بر اساس نقشهایی که برای آنها تعریف شده است، بتوانند به قسمتهای مختلف سیستم دسترسی پیدا کنند.
ایجاد امکانات مناسب در جهت سادگی راهبری پورتال و رعایت نکات امنیتی جزو اولویتهای این پروژه بوده است.


شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
صفحه اطلاعات سهام چادرملو
صفحه گالری تصاویر
صفحه نشریه چادرملو

ویژگی های سایت

• طراحی رسپانسیو (با استفاده از آریا بوت استرپ 4.3.1) - این پروژه ابتدا با استفاده از آریا بوت استرپ نسخه 4.0.0 طراحی و پیاده سازی شده بود که در دوران پشتیبانی به صورت رایگان به نسخه آریا بوت استرپ 4.3.1 ارتقا داده شد.

• مگا منوی کاملا هماهنگ با دستگاه های مختلف. در جهت بروزرسانی تصاویر منو، این امکان برای راهبر پورتال فراهم گردیده که بتواند در هر زمان تصاویر منو را تغییر دهد. نکته حائز اهمیت در این موضوع استفاده از مکانیزمهای داده در حافظه است تا نیازی به باز تکرار دریافت اطلاعات از بانک اطلاعاتی نباشد.

• طراحی دو زبانه (فارسی و انگلیسی نامتقارن) - با توجه به نیاز کاربران خارجی به دریافت برخی اطلاعات لازم در خصوص شرکت، تعدادی از صفحات به صورت نامتقارن در بخش انگلیسی قرار داده شده است.

• بیش از 60 صفحه مدیریت اطلاعات پورتال - با توجه به نیاز به بروزرسانی تقریبا تمامی بخشهای پورتال، بیش از 60 صفحه برای مدیریت پورتال وجود دارد که با استفاده از آن می توان کلیه قسمتهای پورتال را بروزرسانی نمود.

• مدیریت دسترسی کاربران بر اساس نقشهای سیستم - بیش از 60 صفحه مدیریت در این پورتال وجود دارد و حدودا به همین میزان نقشهایی در پورتال وجود دارد که بر استفاده از آنها می توان دسترسی های مختلفی را به کاربران ارائه داد.

• بخش امور سهام با قابلیت اتصال به وب سرویس سازمان بورس - با استفاده از وب سرویس سازمان بورس می توان برخی اطلاعات و آمار خرید و فروشهای روزهای معاملاتی را در پورتال به نمایش گذاشت.

• انواع فیلتر و جستجو در بخشهای مختلف (اخبار، گزارشات و ...) - در قسمتهای مختلفی از پورتال و بر اساس نیاز کاربران می توانند نسبت به فیلتر، جستجوی ساده یا جستجوی پیشرفته اقدام نمایند.

• دیدگاه نویسی و لایک - در صفحات ویژه ای بر اساس نیاز مشتریان پورتال، امکان دیدگاه نویسی و لایک فراهم شده است. دیدگاه های پس از بررسی توسط راهبر پورتال در سایت قابل نمایش بوده و راهبر می تواند پاسخ لازم را به دیدگاه های دریافت شده ارائه نماید.

• سیستم لاگ اطلاعاتی و خطا - در سیستم گلاویژ کلیه اتفاقات عمومی، خطاها، اتفاقات مهم (موارد امنیتی) به طور کامل لاگ شده و هر زمان می توان به آنها در جهت کشف اشکالات یا رخدادهای پیش آمده در پورتال اقدام نمود.

• و سایر قابلیتهای فریمورک گلاویژ که به صورت عمومی در زیرساخت پورتال در دسترس است.

تکنولوژی های استفاده شده



تیم طراحی آریا وندیداد

دیدگاه طراح

طراحی این پورتال با استفاده از ایده های اولیه و همکاری با بخش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان اولین ذینفع و کاربر مستقیم سازمانی به انجام رسیده است.
تعداد کاربران آنلاین، تعداد بازدید روزانه، سئو و آپدیت از نسخه قدیمی به نسخه جدید، کانورت اطلاعات قبلی؛ جزو چالشهای این پروژه بوده که استفاده از فریمورک گلاویژ و فریمورک آریا-بوت استرپ منجر به عبور از این چالشها شده است.


2845

تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.