آریا آموزش

طراحی پورتال

چگونه طراح پورتال یا وب سایت شویم؟

می‌خواهید طراح سایت خوبی باشید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، شرکت توسعه فن‌آوری آریا وندیداد در چند مرحله شما را راهنمایی می‌کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/10/02 1464 4




ما یک راهنما برای شما در این زمینه درست کردیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید؛

زمانی که می‌خواهید در یک رشته جدید فعالیت کنید در ابتدا باید از اصول اولیه آن آگاه شوید، پورتال‌ها یا وب سایت‌هایی که به خوبی طراحی شدند قابلیت‌ها و جذابیت‌های بصری بسیار خوبی دارند. یک طراحی خوب، باعث می‌شود که بازدیدکنندگان زمان بیشتری در سایت شما حضور داشته باشند، در صورتی که طراحی بدی داشته باشید بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید. طراحی وب سایت یا پورتال حوزه‌ای است که همیشه در حال تحول می‌باشد پس بنابراین شما برای یاد گرفتن باید همیشه آماده باشید.

بیل گیتس؛ اگه کسب و کار شما اینترنتی نباشه این کسب‌و‌کار، کسب و کار نیست.

امروز بیشتر از ۶۴۴ میلیون وب‌سایت فعال در دنیا وجود دارد. بنابراین تقاضای کار برای طراحی پورتال یا وب سایت بسیار زیاد است.

  چگونه طراح پورتال یا وب سایت شویم؟
طراحی پورتال
 

• یادگیری زبان برنامه نویسی

اگر اطلاعاتی در حوزه برنامه نویسی ندارید کار در حوزه طراحی پورتال برای شما بسیار سخت می‌شود.

البته می‌توانید به کمک وب دولوپرها سایتی را ایجاد کنید اما دیگر از امکانات وب سایت خودتان اطلاعی ندارید.

دانستن زبان برنامه نویسی خوبی‌های بسیار زیادی دارد برای مثال متوجه شوید ایده‌های شما امکان پیاده شدن دارد یا خیر؟

ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کدام یک از حوزه‌های طراحی وب سایت فعالیت کنید، طراحی ظاهر پورتال یا سایت برای شما جذاب است یا می‌خواهید از کدنویسی پشت سایت سر در بیاورید.

به کسایی که مسئول اجرای طرح و مفاهیم در پورتال یا وب سایت هستند توسعه دهنده فرانت‌اند می‌گویند. به این معنی که ابزار اصلی آنها HTML, CSS, JavaScript است، HTML برای ایجاد محتوا و ساختار سند استفاده می‌شود،‌ CSS برای استایل و ظاهر طراحی، قبل از اعمال JS استفاده می‌شود.

به کسانی که کدهای پشت سایت را می‌نویسند توسعه دهنده بک اند گفته می‌شود که برای هر کدام از این حوزه‌ها باید زبان برنامه نویسی خاصی را یاد بگیرید. اگر انتخاب شما بک اند است، باید بدانید برای آشنایی با زبان‌های وبگرا فراتر از استاندارد‌های سه گانه HTML, CSS, JavaScript است و توسعه دهنده‌های فرانت اند تمایل دارند تا به راحتی از کتابخانه‌های درون ساختی این سه زبان استفاده کنند یا از چارچوب‌های طراحی مثل بوت استرپ و... یا کتابخانه‌های جاوا اسکریپت مثل انگولار جی اس یا ری اکت استفاده کنند. کدهای قدرتمند CSS مانند SAS در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و قدرت بسیار بیشتری را در طراحی خودش ارائه میده.

معمولاً توسعه دهندگان ‏فرانت اند باید به کد روبی درPHP و پایتون دسترسی پیدا کنند تا بتوانند داده‌ها را به بک‌ اند متصل کنند.

این مهارت‌ها می‌تواند زندگی شما را به عنوان یک طراح وب تحت تاثیر قرار دهد و اگر به کار کردن در حوزه بک اند علاقمند هستید باید تفاوت های زبان برنامه‌نویسی PHP و ASP را بخوبی بدانید و انتخاب کنید که در کدام زمینه قصد فعالیت دارید.

ASP یک محصول منحصر به فرد است که برای شرکت مایکروسافت به حساب می‌باشد و هم اکنون منسوخ شده و جای خود را به ASP.Net داده است در واقع ASP.Net یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک تکنولوژی برنامه نویسی وب با استفاده از دات نت است که توسط غول برنامه‌نویسی دنیا مایکروسافت ارائه شده است. همین‌طور، می‌توانید با سی شارپ یا افشارپ زبان‌های برنامه نویسی دیگر دات نت ‏ ASP.Net را بنویسید لازم به ذکر است که بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند و بیشتر برای پروژه‌های بزرگ و قابل توسعه استفاده می‌شود. نرم افزاری که بیشترین هماهنگی را با زبان برنامه نویسی سی‌شارپ دارد، مایکروسافت ویژوال استودیو می‌باشد و در واقع محیط برنامه‌نویسی مایکروسافت می‌باشد که از پایگاه داده اس کیو ال سرور پشتیبانی می‌کند.

‏PHP یک بستر برنامه نویسی اپن سورس و رایگان است یکی از نکاتی که در مورد زبان PHP وجود دارد این است که این پلتفرم وابسته به هیچ فرم خاصی نیست و می‌توان این زبان را برای هر سیستم عاملی اجرا و استفاده کرد شرکت‌های متوسط و کوچیک بیشتر از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند زیرا هزینه توسعه و هاستینگ در زبان برنامه نویسی PHP به نسبت ASP.Net ارزان تر است. بسیاری از ابزارها برای این زبان برنامه نویسی به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد که برنامه نویسان PHP از این کدها استفاده می‌کنند. معمولاً پایگاه داده‌ای که برای زبان برنامه نویسی PHP استفاده می‌شود پایگاه داده رایگان مای اسکیو ال است که به صورت اپن‌سورس ارائه می‌شود.

قطعا این سوال برای شما به وجود آمده است که کدام یک از این دو زبان برنامه نویسی بهتر هستند؟

این مورد را نمی شود به طور کلی جواب داد و باید چندین فاکتور مهم را مورد بررسی قرار داد مانند؛

  • تکنولوژی‌های مورد استفاده
  • سادگی کار
  • وابستگی پلتفرم
  • امنیت
  • سرعت و کارآیی در اجرا
  • ابزارها و رابط‌های کاربری
  • سرعت توسعه
  • منابع آموزشی و یادگیری
  • پشتیبانی
  • بازار کار
  • هزینه‌ها
  • بحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو

می تواند مهمترین فاکتورها برای برتری یک زبان برنامه نویسی تحت وب باشد.

• ابزارهای مناسب داشته باشید

برای کار و موفقیت در این حوزه باید ابزارهای مناسبی داشته باشید اما از آنجایی که این رشته بسیار گسترده است باید با جنبه‌های مختلف طراحی آشنایی داشته باشید مثل طراحی گرافیک.

بله این مورد درست است که طراحی گرافیک و طراحی وب دو زمینه جدا از هم می‌باشد اما غالباً طراح‌های سایت برای حل کردن بعضی مشکلات باید از ابزارهای طراحی گرافیکی کمک بگیرند، بنابراین لزوماً یادگیری ابزارهای طراحی مانند فتوشاپ و... کمک شایانی به این موضوع می‌کند. کمترین کار در حوزه طراحی پورتال استفاده از ابزارهای طراحی برای تغییر اندازه تصاویر است.

• نمونه‌ سازی

نمونه‌ سازی اولین قدم در طراحی پورتال است اگر شما به عنوان طراح وب مهارت نمونه سازی خوبی داشته باشید دیگر لازم نیست تا منتظر طرح نهایی در وب باشید تا فرضیات خودتان رو تایید کنید در عوض می‌توانید نظریه و ایده‌های مربوط به طراحی خودتان را در عرض چند دقیقه تایید کنید.

می توانید با نحوه طراحی پورتال و وب سایت شرکت آریا وندیداد آشنا شوید.

• برنامه نویسی

طراحان وب باید نحوه برنامه نویسی را به خوبی درک کنند.

ویرایشگرهایی مانند اتم و سابلین می‌تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند.

قوانین سئو

در واقع سئو روشی برای بهینه سازی وب سایت یا پورتال است که هدف آن، ایجاد افزایش بازدید وبسایت یا پورتال است.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی بتوانید آن را پیاده‌سازی کنید زیرا نیازمند دانش و علم بسیار زیادی است، موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتم رتبه‌بندی غیر قابل پیش‌بینی هستند بنابراین وظیفه شما به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره الگوریتم‌های مختلف مانند گوگل، بینگ و ... است تا با دانش خودتان بتوانید رتبه‌بندی سایت را افزایش دهید و در نهایت بازدید بالاتری برای سایت خودتان داشته باشید، همچنین به یاد داشته باشید که به صورت مداوم سایت را آزمایش کنید تا از نظر سرعت بارگذاری صفحات، هم برای کاربران موبایل و برای کاربران دسکتاپ مشکلی وجود نداشته باشد.

• مهارتهای ارتباطی خودتان را بهتر کنید

اصلا مهم نیست که شما در یک شرکت طراحی سایت بزرگ کار می‌کنید یا در یک شرکت کوچک.

کار تیمی اجتناب ناپذیره است و طراحان مجبور هستند به طور منظم با مشتریان، توسعه‌دهنده‌ها یا سایر طراحان در ارتباط باشد به همین دلیل طراحان وب باید یاد بگیرند تا کارهای خود را به بهترین شکل ممکن ارائه بدهد.

در واقع می‌توان گفت ارتباطات خوب و موثر سنگ بنای پروژه‌های موفق است.

• به بهترین‌ها در طراحی توجه کنید

طراح وب باید همیشه بروز باشد و با جدیدترین‌ طراحی‌ها آشنا باشد همچنین بتواند خواسته‌های همیشگی بازدیدکنندگان را درک کند. توصیه می‌کنیم هر روز ۱۵ دقیقه از وقت خود را صرف تماشای بهترین طرح‌ها کنید. منبع عالی که می‌تواند برای طراحی شما کمک رسان خوبی باشد.

وب سایت Awards

• در انجمن‌های طراحی وب با عضو شوید

بهترین راه برای یادگیری، یادگیری از بهترین‌هاست همان‌طور که پیوستن به انجمن‌های طراحی سایت مهم است، فعالیت در انجمن‌ها هم بسیار اهمیت دارد. اما فعالیت‌های آفلاین را اصلاً فراموش نکنید حضور در جلسات و کنفرانس‌های طراحی سایت بسیار مهم است.

• انتقاد پذیر باشید و یاد بگیرید که دوباره امتحان کنید

شما باید از کمال گرایی اجتناب کنید بیشتر طراحان کمال گرا هستند معمولاً طراح‌های پورتال سعی می‌کنند در اولین تلاش همه چیز را به دست بیاورند اما دستیابی به این هدف بسیار سخت است مخصوصا اگر تازه کار باشید. بنابراین نگران نباشید که اولین طرح شما بدون نقص و کامل باشد همیشه سعی کنید طرحی واضح ایجاد کنید و بازخورد کار خودتان را از کاربران واقعی بگیرید یکی از مهمترین موارد درباره طراحی سایت این است که پورتال‌ها همیشه می‌توانند در هر زمانی بهتر و بهتر شوند.

• بر روی ایجاد نمونه کار تمرکز کنید

برای استخدام طراحی پورتال شرکت‌ها و مشتری‌ها باید اطمینان داشته باشند که شما دارای تمام مهارت‌های لازم برای انجام کار هستید. به همین دلیل وقتی شرکت‌ها یا مشتری‌ها به دنبال یک طراح هستند می‌خواهند نتایج کار آنها را ببینند، نه فقط از ایده‌های شما بشنوند.

بهترین راه برای اثبات طراحی سایت، نمونه کارهای قوی است.

من نمونه کاری ندارم چه کاری باید انجام دهم؟

اول از همه با درست کردن سایت شخصی برای خودتان شروع کنید مهارت‌ها و سطح خودتان را در طراحی وب سایت نشان دهید. سبک خاص خودتان را به پورتال اضافه کنید و کاری کنید که سایت‌تان یک ویژگی منحصر به فرد داشته باشد و از تمام منابع موجود استفاده کنید.

برای اینکه طراح پورتال خوبی باشید نیاز به زمان و پشت کار دارید.

نظرات‌تان را زیر همین مقاله برای ما کامنت کنید.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8222
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5945
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5515
1464
طراحی پورتال طراحی وب سایت طراحی سایت اپلیکیشن موبایل اندروید پورتال وب بک اند فرانت اند
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/10/02
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/10/02
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:1464


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.