آریا آموزش

ویژگیهای لندینگ پیج

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

اولین صفحه‌ای که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود آیا با تصورات آن همخوانی دارد آیا جذب پورتال می‌شود، یا اینکه با بستن آن صفحه ما را به ایزد منان می‌سپارد. به نظر شما باید چه کاری انجام دهیم تا تاثیر اولیه خوبی روی مخاطب داشته باشیم، در اینجا لندینگ پیج اهمیت پیدا می‌کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1400/01/14 2255 2




لندینگ پیج چیست؟ چرا باید لندینگ پیج طراحی کنیم؟

در چه جاهایی می‌توان از لندینگ پیج استفاده کرد؟

انواع لندینگ پیج چیست؟ نکاتی که در لندینگ پیج باید رعایت شود تا بتوانیم فروش بیشتر داشته باشیم و ترافیک بیشتری را برای سایتمون جذب کنیم؟

اولین صفحه‌ای که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود آیا با تصورات آن همخوانی دارد آیا جذب پورتال می‌شود، یا اینکه با بستن آن صفحه ما را به ایزد منان می‌سپارد. به نظر شما باید چه کاری انجام دهیم تا تاثیر اولیه خوبی روی مخاطب داشته باشیم، در اینجا لندینگ پیج اهمیت پیدا می‌کند.

  لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟
لندینگ پیج
 

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج صفحه ساده و جذابی از پورتال است که برای جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری هدف درست شده. دلیل این مدل این است که کاربر اولین بار با این صفحه رو به رو شده یا به اصطلاح روی آن فرود می‌آید، دقیقا مثل یک مسافر که اولین مقصدش باند فرودگاه است و بعد پیاده می‌شود و کم کم به به دیدن جاهای دیگر می‌رود.

تعریف‌های مختلفی از صف‌های فرود وجود دارد که خیلی با هم متفاوت هستند مثلاً هر صفحه از پورتال که بشود روی آن فرود آمد لزوم صفحه فرود نیست. صفحه فرود دو ویژگی خیلی مهم دارد ویژگی اول این است که یک فرم همیشه داخل آن است و دومین ویژگی آن این است که بیشتر برای جمع‌آوری اطلاعات از مخاطب طراحی شده است. می توان گفت که همه صفحات فرود نوعی صفحه وب هستند عموما هر صفحه وب لندینگ پیج به حساب نمی‌آید. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که پیج یا صفحه اصلی پورتال چیست؟ آیا آن هم صفحه فرود می باشد؟

صفحه اصلی پورتال معمولاً کاربردهای مختلفی دارد و بسته به نوع و هدف پورتال طراحی می شود صفحه اصلی پورتال ممکن است محصولاتتان را نمایش دهد ویدیو آموزشی در آن پخش شود این صفحه احتمالاً فراخوان ها و فرم های متفاوتی هم می تواند داشته باشد مثل لینک ثبتنام دکمه آزمایش رایگان، لینکهای خرید، تبلیغات و غیره.

بنابراین صفحه اصلی معمولاً طوری طراحی می­شود که در آن انواع مختلف محتوا دیده می‌شود و هدف خاصی را دنبال نمی کند پس صفحه اصلی با لندینگ پیج متفاوت است.

معمولاً مخاطب‌ها بعد از دیدن لینک پیج سه کار را انجام می‌دهند، محتوای صفحه را مرور می‌کنند و آن را می‌بندند و از طریق لینکهایی که در آن صفحه قرار دادی به بخش‌های دیگر از پورتال دسترسی پیدا می‌کنند. معمولا مخاطب‌ها ایمیل خود را در پورتال ثبت می‌کنند و یا یک فایلی که به مخاطب پیشنهاد دادید را دانلود می‌کنند. به یاد داشته باشید صفحه لندینگ پیج با یک هدف خاص ساخته می‌شود.

«برای اطلاع از قیمت طراحی پورتال و مشاوره رایگان میتوانید دکمه های زیر را انتخاب کنید»

   

هدف لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

 
• فروش مستقیم

وقتی اسمی از لندینگ پیش برده می‌شود کاربران چیزی که تصور می‌کنند صفحاتی است که مربوط به سایت‌های فروش محصولات و خدمات است اگر تا به حال خرید اینترنتی انجام داده باشید حتماً قبلاً یکی از این صفحات به چشم شما خورده است. صفحه فرودی که برای فروشگاه اینترنتی از آن استفاده می‌شود معمولاً برای یک محصول خاص طراحی شده است مثلاً کسانی لندینگ پیج دارند که فقط یک محصول را نمایش دهند و راجع به آن صحبت کند. هدف اصلی این صفحات فروش است شما می‌توانید صفحات فرود خودتان را در صفحات دیگر تبلیغ کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و هر کار دیگری که لازم است را انجام دهید تا ترافیک صفحه ورودتان را بالا ببرید.

• ایجاد مخاطب

این نوع صفحات به عنوان صفحات جذب مخاطب هم شناخته می‌شود و می‌شود گفت برای جمع‌آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان طراحی شده است. هدف اصلی آن هم به دست آوردن اطلاعات شخصی مثل آدرس ایمیل، نام، نام خانوادگی و اطلاعات دیگر است که می‌توانید برای ارتباطات بعدی با مخاطب از آنها استفاده کنید. فرم‌هایی که برای به دست آوردن مخاطب بیشتر طراحی می‌شود معمولاً طولانی‌تر بوده و پر کردن آن از مخاطب زمان بیشتری می‌گیرد، این نوع صفحات باید بازی کننده‌ها آنقدر ارزشمند باشد که بتواند نرخ تبدیل پورتال را به صورت قابل توجهی افزایش بدهد. لندینگ پیج می‌تواند برای یک کتاب الکترونیکی رایگان در یک سمینار آنلاین برای ثبت نام در خبرنامه کاربرد داشته باشد.

  لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟
صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟
 
• برقراری ارتباط

صفحات فرود این امکان را به ما می‌دهد که بازدیدکنندگان را در مراحل مختلف کار همراهی کنیم و جزو روشهای پیشرفته بازاریابی هم محسوب می‌شود.

لندینگ پیج ها ترکیبی از دو نوع فروش مستقیم و ایجاد ارتباط است و هدف آنها هدایت افراد و تشویق آنها به حرکت در طول مسیر فروش است این نوع صفحات فرود افراد را به صورت مستمر به کلیک کردن روی لینک‌های جدید وادار می‌کنند و تمامی تلاش را می کند تا آنها را در این سایت نگه دارد. روش کار آن هم به این صورت است که وقتی مخاطبی وارد صفحه اول شده و از آنجا وارد صفحات بعدی میشه به طور خودکار و هدفمند از طریق لینک‌هایی که وجود داره به مسیر فروش هدایت شوند. استفاده از این صفحات می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد، صفحات فرود به ما کمک می‌کند افرادی را که وارد فرآیند بازاریابی شما شده‌اند را در نهایت به مشتری تبدیل کنید صفحات فرود یا لندینگ پیجها با در نظر گرفتن علاقه‌های مشتری نرخ تبدیل را بالا میبرد و تلاش می‌کند که مشتری را کم کم با محصول یا خدماتی که ارائه می کنید آشنا کند و در مرحله آخر کار فروش را نهایی کند.

   

۷ نکته برای داشتن لندینگ پیج عالی؟

 
1- Call to Action؛

دکمه‌ها یا لینک‌هایی هستند که به کاربر می‌گویند که چه کاری را انجام بدهند. این یک مرحله در صفحه پشت دری میباشد تا زمانی که شما کاربر را هدایت نکنید آنها هیچ‌وقت هیچ کاری را انجام نمی‌دهند. این دکمه‌ها می‌توانند دکمه خرید باشند یا اضافه کردن به سبد خرید باشند، همین حالا سفارش دهید باشد یا در خبرنامه عضو شوید یا شروع دوره آنلاین و... باشند.

مطمئناً این دکمه‌ها را در پورتال‌های مختلف می‌توان دید و آن‌ها قدرت بسیار زیادی در هدایت مشتری دارند. تحقیقات نشان داده است که ۹۰ درصد از کاربرای دنیای وب متنی را که روی دکمه‌ها نوشته شده است راحت می‌خوانند. شما با استفاده از این دکمه‌ها شانس اینکه بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید خیلی بالا می‌برید و در اینجا فروشتان می‌تواند رشد بسیار زیادی داشته باشد.

۲- دست گذاشتن روی مشکلات کاربران؛

به نظر شما چرا کاربران یک محصول از شما خریداری می‌کنند؟

جواب این است که می‌خواهند مشکلات خودشان را حل کنند. برای مثال می‌خواهند که غذا همیشه سرد باشد به همین دلیل یخچال تهیه می‌کنند یا مثلا برای گوش دادن به موسیقی از هندزفری تهیه می‌کنند.

دقت داشته باشید که همه چیز در دنیا روی نیازهای انسان‌هاست.

درد و لذت دو چیزی است که تمام فعالیت‌های انسان‌ها روی آن خلاصه می‌شود. پس باید روی این نقاط و مخصوصا مشکلات کاربران کار کنید. به همین منظور مشکلات کاربران را روی کاغذ بنویسید و بگید که این محصول چه جوری میتواند نیازهای آن‌ها رو برطرف کند.

به خاطر داشته باشید که ۹۵ درصد از تصمیمات ما انسان‌ها احساسی است، بنابراین شما می‌توانید برای فروش محصول از این المان های اساسی استفاده کنید. اگر بتوانید احساسات مشتریان را برانگیخته کنید شانس شما در فروش چندین برابر می‌شود.

۳- داستان؛

همه انسانها از بچگی به شنیدن داستان علاقمند هستند، بیشتر ارتباط انسان‌ها با یکدیگر از طریق داستان‌هایی است که برای یکدیگر تعریف می‌کنند پس بنابراین یک داستان خوب می‌تواند ‌روی فروش محصول و لندینگ پیج‌ها تاثیر خوبی داشته باشد. نظرات مشتریان و داستان‌هایی که مشتریان قبلی با محصولات دارند می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد می‌توانید برای محصولات و خدمات خودتون یک شخصیت بسازید و از طریق این شخصیت با توجه به یک داستان جذاب آنها را به کاربرانتان معرفی کنید تا بتوانید محصولتان را به‌ خوبی بشناسید.

4-ساخت یک شیب لغزنده؛

جوزف شوگرمن یکی از کپی رایت های جهان این عبارت شیب لغزنده را به اسم خودش ثبت کرده و در کتاب خودش این عبارت را توضیح داده و یک روش برای این کار ارائه داده است. روشی که شوگرمن ارائه کرده است بدین ترتیب است:

همیشه عنوان جذاب داشته باشید تا توجه مخاطبان را به خودتان جلب کنید اگر عنوان تان نتواند کاربران را جذب کند، باقی متن شما در واقع بیهوده است در یک مقدمه از مشکلات بدرقه کاربران و مشتری‌ها بگویید اصول و سرویس‌های خودتان را معرفی کنید اما قبل از آن مزایا و قابلیت‌های آن‌ها را بگویید، کاربرها محصولاتتان را نمی‌خرند بلکه کاری که قرار است محصول برای آن‌ها انجام دهد را خریداری می‌کنند، بنابراین روی مزیت‌های محصول‌تان تمرکز کنید.

نظرات کاربران و خریدارهای قبلی را حتماً در متن بیاورید و به تمام سوال‌ها و ابهاماتی که در ذهن مشتری احتمالی شما وجود دارد پاسخ دهید و در نهایت با CTA آنها را وارد صفحه خرید کنید.

رویکرد طبیعی است که کاربران مرحله به مرحله جلو می‌برد و آن‌ها را وارد یک شیب لغزنده میکند و فکر آنها درگیر این موضوع می‌شود.

5- لحن ساده و دوستانه؛

شما برای مخاطبان عام می‌نویسید مشتری‌های شما مخاطب عام هستند بنابراین با زبان ساده و روزمره با آنها صحبت کنید.

صحبت کردن با زبان سخت و جمله بندی‌های پیچیده و کلمات قلمبه سلمبه باعث تاثیر عکس می‌شود که کاربران لندینگ پیج را ترک کند و سراغ صفحه دیگری بروند. همانطور که با دوستتان در حال صحبت هستید به همان صورت در محتوای بلندی با مشتریان صحبت کنید. لحن و دوستان تاثیر بسیار زیادی روی ذهنیت کاربران دارد و باعث می‌شود که مخاطبان بتوانند با شما یک پیوند عاطفی کوچکی برقرار کنند بنابراین ساده بنویسید و اجازه ندهید که جملات سخت و بدون مفهوم بر سر مخاطب آوار شود.

  لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟
ویژگیهای لندینگ پیج
 
۶- پرسیدن سوال که با جواب بله همراه است؛

این موضوع یک تکنیک فروش است اگر دقت کرده باشید فروشندگان حرفه‌ای معمولا از شما سوالاتی می‌پرسند که شما به آنها جواب بله می‌دهید این موضوع باعث می‌شود تا شما از نظر ذهنی برای گفتن بله آخر که همان خرید است آماده بشوید مثلاً از آنها بپرسید که دوست دارید که سایتتان را در صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل ببینید؟ قطعا جواب آن‌ها بله است

۷- ایجاد یک احساس نیاز در مخاطب؛

اگر کاربر همین حالا محصول شما را خریداری نکند یا در خبرنامه شما عضو نشود ۲ ساعت دیگر قطعاً شما را فراموش می‌کند. بنابراین باید به یک نحوی آن را درگیر کنید که احساس کند که اگر همین حالا دکمه را انتخاب نکند چیز مهمی را از دست می‌دهد.

مثلاً گفتن اینکه تخفیف فقط برای یک دوره محدود یا آخرین مهلت است استفاده از این سرویس تا آخر امروز می‌باشد.

این موارد باعث می‌شود که کاربر را هرچه سریعتر خرید کند یا از خدمات استفاده کننند و در خبرنامه شما عضو شوند.

صفحه فرود یا لنگی صفحات ساده هستند که که هدف خاصی را دنبال می‌کنند همچنین می‌تواند برای خوشامدگویی به مخاطب باشد یا می‌تواند از مخاطب دعوت کند که کاری را انجام دهد یا می‌تواند برای معرفی یک محصول یا یک خدمات خاص طراحی شده باشد.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8213
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5932
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5499
2255
لندینگ پیج صفحه فرود ویژگیهای لندینگ پیج ویژگیهای صفحه فرود مقاله مطالب علمی طراحی پورتال صفحات طراحی
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1400/01/14
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1400/01/14
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:2255


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.