آریا آموزش

شبکه های اجتماعی

5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید

مگر می‌شود کسب‌و‌کار داشته باشید اما از شبکه‌های اجتماعی بهره نبرید. بسیاری از افراد شبکه اجتماعی خود را وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف و کسب وکار خود می‌دانند و از آن به نحو احسن در راستای بهتر شدن کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنند. ما در این بین 5 مورد از اشتباهاتی که می‌توان در مدیریت کسب و کارتان مرتکب شوید را با هم مرور میکنیم.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1400/03/31 1967 1




مگر می‌شود کسب‌و‌کار داشته باشید اما از شبکه‌های اجتماعی بهره نبرید. بسیاری از افراد شبکه اجتماعی خود را وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف و کسب وکار خود می‌دانند و از آن به نحو احسن در راستای بهتر شدن کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنند. ما در این بین 5 مورد از اشتباهاتی که می‌توان در مدیریت کسب و کارتان مرتکب شوید را با هم مرور میکنیم.

رسانه‌های اجتماعی در واقع یک فرصت عالی برای برندسازی، بازاریابی، برند سازی شخصی، افزایش مشارکت به شیوه‌های معتبر، به خوبی توصیف کردن کسب‌و‌کار و گاهی هم وسیله‌ای برای خراب کردن همه چیز هستند. با یک مثال بهتر می‌توان این موضوع  را درک کرد. آیا گاف شرکت امریکن اپرل (امریکن آپارل) در شبکه اجتماعی در سال 2014 را به خاطر دارید؟

در روز 4 ژانویه شرکت برای ترویج فروش، در تیوتر تصویری را به اشتراک گذاشت که گمان میکرد عکسی از یک مراسم آتش بازی است همان‌طور که حدس می‌زنید درست است، در واقع تصویر آن از یک مراسم آتش بازی نبود. در واقع تصویری از یک شاتل فضایی بود که در سال 1986 در مسیر پرتاب و میان آسمان منفجر شده بود و تلفات انسانی بهمراه داشت. عموم مردم از این کار بسیار شکه شدند و بسیاری از دنبال کردن این شرکت به صورت آنلاین دست کشیدند.

  5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید
رسانه‌های اجتماعی
 

اگر چه شرکت‌ها می‌توانند اشتباهات این چنین را براحتی جبران کنند اما این کار به صرف زمان و پول زیادی نیازمند است که میتوانست در جهت رشد شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین قبل از این‌که از شما نیز مانند شرکت امریکن اپرل (امریکن آپارل) یک اشتباه بزرگ سر بزند. 5 موردی را که یک کارآفرین باید بداند و هرگز به روی رسانه‌های اجتماعی به اشتراک  نگذارد را مطالعه کرده و به خاطر بسپارید.

1- سیاسی و مذهبی

در گذشته زمان‌هایی وجود داشت که صحبت در مورد سیاست و مذهب صورت نمیگرفت. برای کارآفرینان هنوز هم انجام اینکارخوب نیست، اگرچه بدنبال راهی سریع برای جلب کردن مشتری‌های خود هستید هیچ چیز مانند یک موضع سیاسی یا یک بیانیه نادرست سیاسی نمی‌تواند به کسب‌و‌کار شما ضربه بزند. دو بازیگر و کمدین معروف آمریکایی از این ترفند استفاده کردند اما نتایج خوبی از این کار نگرفتند. آیا ترجیح می‌دهید مشتریان شما در استفاده از محصولات و خدمات‌تان وفادار و خوشحال باشند؟

  5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید
سیاسی و مذهبی
 

اگر بله، توصیه ما این است که بر روی ذهن مشتریان خود کار کنید و تمام دغدغه شما این باشد که مشتریان شما چه می‌خواهند و درباره چه چیزی رویا پردازش می‌کنند؟ و از چه مواردی میترسند؟ با تمرکز کردن بر روی محتوای شبکه اجتماعی خود بر روی مشتریان و نه عقاید سیاسی و مذهبی‌شان کسب و کارتان در جهت درست حرکت خواهد کرد که این کار به سمت سود بیشتر و درام کمتر پیش می‌رود.

2- با قوانین شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید

اگر دارای یک کسب‌و‌کار باشید حتما می‌دانید که حراج ها و تخفیف‌ها چقدر اهمیت دارند. برگ برنده شما در حداکثر بهره‌برداری از این دسته اتفاقات اینترنت است، گنجینه نهان شما هم مخاطبین شبکه‌های اجتماعی هستند. اما حالا شبکه اجتماعی را تصور کنید که تمام مطالب آن حراج ها و ترقیب مشتری به خرید شده است. برای مثال با کلماتی مانند تخفیف بگیرید، سریع کلیک کنید، فرصت را از دست ندهید و ...، در نتیجه خسته‌کننده می‌شود نه تنها برای مخاطبین، بلکه برای خودتان. زمانی که با رسانه‌های اجتماعی سرو کار دارید باید بیش از یک کسب‌و‌کار معمولی به آن نگاه کنیدو با تمایل مخاطبین خود همرا باشید.

  5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید
با قوانین شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید
 

اگر مخاطبین شما نسبت به مسایل طنز واکنش نشان می‌دهند چرا فروش خود را در قالب یک مطلب طنز برنامه‌ریزی نمی‌کنید؟

اگر مخاطبین شما نسبت به اینفوگرافیک ها احساس بهتری دارند چرا از آن‌ها لابلای فروش خود استفاده نمی‌کنید؟

مخاطب باید درک کند که وی و وقتی که در پیج یا کانال شما می‌گذارد ارزش دارد. کدام پیج‌ها، کانال‌ها یا اینفلوونسرهای مختلف بیشترین کاربر را دارند. مطمئنا در این میان نامی از شرکت‌های بزرگ و نامدار نمیبینید. ممکن است دوست شما که کارش ساخت گیف‌های انیمیشن از شخصیت‌هاست درک بهتری از شما نسبت به شبکه‌های اجتماعی و بیزینس چند صد دلاری داشته باشد چرا که در جذب مخاطب موفق‌تر عمل کرده است. اگر می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی بهره ببرید باید به قوانین آن هم احترام بگذارید. مخاطبین شما پول‌های در حال پرواز نیستند که آن‌ها را شکار کنید. اگر همچین رفتاری را با مخاطبین دارید هر چه زودتر از آن دست بکشید و سعی کنید آنچه یک کاربر از شبکه اجتماعی انتظار دارد را به بهترین شکل و متناسب با شکل و شمایل کسب و کارتان برطرف کنید.

باهوش باشید به سبک و میل مخاطبینتان کسب‌و‌کار خود را بشناسید و برندینگ انجام دهید و در بین علایق آن‌ها بازاریابی کنید.

3- اتفاقات منفی را فراموش کنید

بخاطر داشته باشید که مردم برای دیدن مشکلات جهان و جنگ قدرت، به پیج کاری و بیزینیس شما سر نمیزنند. آن‌ها به دنبال موارد و اتفاقات خوشحال کننده‌ای هستند که ذهن آن‌ها را تازه کند و از اخبار تیره و تاری که 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از سختی و بدبختی‌های جهان صحبت می‌کنند به دور باشند و موارد اینچنینی را فراموش کنند. حتما به خاطر داشته باشید به محض این‌که شروع به صحبت درباره اتفاقات بد پیرامون کنید مردم خدمات و محصولات شما را به فراموشی میسپارند و حتی بدتر این‌که به مرور زمان شرکت شما و خدماتتان را فقط با موارد مأیوس کننده مرتبط ساخته و شما را به طور تدریجی از مسیر زندگی خود خارج می‌کنند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد وجه شما در شبکه اجتماعی از بین می‌رود و بیتعارف باید بارو بندیل خود را از اینگونه رسانه‌ها جمع کنید.

  5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید
اتفاقات منفی را فراموش کنید
 

اگر نمی‌توانید یک زاویه مثبت برای پست های خود پیدا کنید اصلا پست نگذارید و این شامل صحبت‌های خصوصی خودتان درباره مشتریان و رقبا هم نیز می‌شود. آن صحبت‌ها را در اتاق جلسات هیئت مدیره نگهدارید و اجازه رسیدن آن‌ها به شبکه‌های اجتماعی را ندهیدو این نوع محتوا دلیل اصلی دلسرد شدن کاربران شبکه‌های اجتماعی است و هر چزی که آن‌ها را دلزده کند بهانه‌ای برای شکست شما خواهد بود.

4- بیش از اندازه محتوا منتشر نکنید

هر رسانه‌ای با توجه به نوع محتوا باید محدودیت‌هایی را برای تعداد مطالب خود داشته باش د، شما خبرگزاری نیستید که هر دقیقه و هر ساعت مطلب منتشر کنید. به عنوان مثال در تیوتر آستانه تحمل کاربران چند روز بعد از انتشار یک پست است. نمونه دیگر مانند اینستاگرام و فیسبوک است که کاربران می‌توانند پستها را فقط برای یک روز تحمل کنند.

  5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید
بیش از اندازه محتوا منتشر نکنید
 

باید توجه داشته باشید مهم نیست محتوای شما چقدر خوب و بی‌نقص است. اگر هدف‌تان جلب کاربران است نمی‌توانید از آن پست برای مدت زمان طولانی و به طور تکراری استفاده کنید، چرا که کاربران بدون اندکی تحمل شما را کنار خواهند گذاشت و این امر به مرور باعث ریزش تعداد کاربرانتان می‌شود. بنابراین به دنبال یک دستور فوق‌العاده برای نحوه اشتراک گذاری پستها و تعداد دفعات به استراک گذاری آن‌ها باشید. اگر منابع متعدد و بسیار زیادی دارید می‌توانید از این ویژگی در جهت مثبت استفاده کنید، بدین صورت که برای تحریک حس کنجکاوی دنبال کنندگان خود استفاده کنید و طبق یک برنامه معین بخشی از صحبت‌ها و محتوای خود را برای هفته بعد یا ماه دیگر نگهدارید.

این کار تضمین می‌کند که پست های شما تازه و مفید هستند و طرفداران شما برای دیدن آن‌ها منتظرند و مسلما از دنبال کردن شما دست نمیکشند.

5- محتواهای غیراجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای اجتماعی بودن ساخته شده‌اند این شبکه‌ها محلی برای به اشتراک گذاشتن مطبوعات یا مطالب خسته‌کننده، سخنرانی ها یا مکالمات یک‌طرفه نیستند. این گونه مطالب به PRWEB مربوط می‌شوند، اگر فردی شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند، میتونا مطمئن شد شرکت شما را میشناسد و تا حدی با محصولات و خدمات شما آشناست یا از آن‌ها استفاده کرده است. سعی کنید در این شبکه‌ها ارتباط گرم و صمیمی داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی شما باید همان شخصیتی را داشته باشند که برند و کسب‌و‌کار شما دارد ( هماهنگ و یکسو).

  5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید
محتواهای غیراجتماعی
 

به نحوی رفتار کنید که افراد متوجه چهارچوب شرکت و مرز مطمئن بین خود و شرکت شما شوند در این صورت شما را دارای یک شخصیت میبینند و به شما احترام می‌گذارند. همین موضوع باعث می‌شود آن‌ها بیشتر به شما و شرکت اعتماد کنند و در نهایت این موضوع باعث افزایش محبوبیت و فروش می‌شود. آیا به یک ایده برای هدف نیاز دارید کافی است فقط تیوتر وندی در تیوتر را چک کنید آن‌ها در طول روز فقط درباره سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر حرف نمیزنند بلکه کارهای بسیار جالبی انجام می‌دهند که مردم را بیشتر درگیر خود کرده و افراد را به مشارکت ترقیب می‌کنند.

آن‌ها حتی زمان هایی هم که حتی درباره همبرگر صحبت می‌کنند سخنان خود را در قالب کنایه مطرح می‌کنند و نتیجه این کار این است که پست های آن‌ها تعداد بسیار زیادی کامنت می‌گیرد و افراد بسیاری دوباره آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. شاید جالب باشد با وجود آنکه وندی شرکت بزرگی است اما به کامنتهای زیر پست های خود جواب می‌دهد. این نحوه بده بستان هوشمندانه، طرفداران وفادار زیادی را به دنبال دارد.

مواردی که نمی‌توانید اعتبار سنجی کنید

همان‌طور که در بالا بیان شد مواردی که یک فرد به عنوان کارآفرین نباید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد شامل 5 مورد بود اما این مورد اضافی نیز خارج از لطف نیست.

  5 کاری که نباید در شبکه های اجتماعی کسب و کارتان انجام دهید
طراحی پورتال
 

 در دنیایی که پر از اخبار جعلی است شما نمی‌توانید پست هایی به اشتراک بگذارید که امکان اعتبار سنجی آن‌ها و مطمئن شدن از موضوع را ندارید. اکثر افراد در مقابل مسایل بسیار محافظ کار عمل می‌کنند و مراقب اخبار و محصولات تقلبی هستند و شما نیز به عنوان یک مدیر باید مراقب این موضوع باشید. این نکته به این معنی است که تا زمانی که نتوانسته‌اید یک موضوع را اعتبار سنجی کرده و از صحت آن مطمئن شوید، هیچ‌گونه پستی به اشتراک نگذارید. این مسئله در رابطه با تصویری که قصد به اشتراک‌گذاری آن را دارید کاملا صادق است. کافی است اشتباه شرکت امریکن اپرل (امریکن آپارل) را به یاد آورید. شما باید در مورد پستی که به اشتراک میگذارید به طور کامل تحقیق کنید. همچنین به جای آن به منابع خود توجه کنید و تنها از منابع و مقاله‌های معتبر الهام بگیرید.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8211
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5928
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5496
1967
شبکه های اجتماعی محتوا در شبکه های اجتماعی تولید محتوا 5 قدم در شبکه های اجتماعی طراحی پورتال
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1400/03/31
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1400/03/31
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:1967


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.