آریا آموزش

ویژگی های پورتال شرکتی

ویژگی های پورتال شرکتی

وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال 1399/08/21 5461 3




ویژگی های پورتال شرکتی
طراحی پورتال شرکتی
 

با استفاده از یک پورتال شرکتی خوب و متناسب با کسب وکارتان می توانید، محصولات و خدمات تان را به نمایش بگذارید، همینطور با اینکار مشتری راحت تر تصمیم به خرید می گیرد. در دنیای امروز که استفاده از اینترنت همه گیر شده، اکثر مردم به صورت آنلاین با برندها و محصولات آن ها آشنا می شوند.

• بهتر است که پورتال شرکتی دوستانه و پویا باشد

همانطور که میدانیم میلیاردها نفر در سراسر کره زمین از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند بنابراین اگر انتظار دارید پورتال شما توسط این کاربران بازدید شود باید موبایل پسند باشد به عبارتی پورتال شما باید دارای طراحی پاسخگو باشد.

• بهتر است که اطلاعات در پورتال های شرکتی به روشی کاملاً سازمان یافته ارائه شود.

داشتن اطلاعات زیاد، خوب است اما برای افزایش قابلیت استفاده کلی پورتال، اطلاعات موجود باید کاملاً مرتب باشد. برای تنظیم و دسته بندی هوشمندانه اطلاعات موجود در وب سایت مراقب باشید، زیرا نکته اصلی این است که وب سایت شما یک وب سایت کاربر محور باشد.

• بهتر است پورتال شرکتی سریع برای کاربران بارگیری شود

اگر بارگیری پورتال بیش از ۵ ثانیه طول بکشد بازدیدکنندگان به مکان دیگری می‌روند اگر وب سایت شما هنگام بارگیری تاخیر دارد باید فورا آن را بازسازی کنید.

• سازگاری کامل با مرورگرها

اگرچه اینکار اجباری و ضروری می‌باشد اما تعدادی از صاحبان مشاغل معمولا از سازگاری مرورگر غافل می شوند. اگرچه بیشتر مرورگرهای وب برجسته تقریبا هر پورتال را به راحتی باز می کنند اما ممکن است برخی از ناسازگاری ها در رابط کاربر وجود داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از راه‌اندازی رسمی پورتال، سازگاری آن توسط شرکت طراحی وب سایت یا طراحی پورتال بررسی شود.

• هدایت نرم کاربران در وب سایت شرکتی

کاربران اینترنت امروزی از هر پورتالی که بازدید می کنند خواستار هدایت نرم هستند. یک رابط کاربری آسان با گزینه های ساده می تواند یک رویکرد هوشمندانه در این مورد باشد. هدایت کاربران باید آسان و سریع باشد اگر می خواهید یک تجربه کاربری راحت ارائه دهید دسته بندی منوها را به خوبی انجام دهید.

• طراحی ساده پورتال شرکتی

طراحی کلی پورتال شرکتی باید یک طراحی ساده، تمیز و مدرن باشد. بهتر است که صفحه اصلی منظم و مرتب باشد تا کاربران بهتر محتواهای شما را ببینند. اطلاعات ضروری را به وضوح و جذاب نمایش دهید. پورتال شرکتی بهتر است که رنگی متناسب با آن شرکت داشته باشد، همچنین بهتر است از پخش خودکار فیلم ها در پورتال شرکتی جلوگیری شود، کاربران این مورد را دوست ندارند.

• وب سایت شرکتی باید تعاملی باشد

یک وب سایت موفق بازدیدکنندگان را به تعامل با آن ترغیب می کند. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار گنجاندن فرم هایی با قابلیت پرکردن است. فرم ها می توانند عامل را افزایش دهند و مهمتر از آن می‌توانند منجر به تولید بیشتر در مشاغل مربوطه شوند.

• شرح واضح از اینکه شرکت شما چه کاری انجام می دهد

شخصی که به پورتال شما برخورد می کند مجبور نیست کارهای تحقیقاتی انجام دهد تا متوجه شود دقیقا همان کاری را می خواهد که شما انجام می دهید. توصیه شرکت آریا وندیداد درباره طراحی پورتال های شرکتی؛ نام شرکت باید در پورتال سریع ذکر شود و خلاصه کردن محصولات و خدمات در صفحه اول به خوبی نمایان باشد همچنین کاربران را راهنمایی کنید و به کاربران بگویید که این وب سایت همان وب سایتی است که شما به دنبال آن بوده اید، یک توضیح واضح توجه بازدید کنندگان را بلافاصله در عرض ۲ تا ۳ ثانیه جذب می کند و آن ها را تشویق می کند که مدت بیشتری در پورتال شما بمانند.

• آدرس پورتال شرکتی باید ساده و معقول باشد

‏art بنیانگذار شرکت طراحی و بازاریابی آنلاین Accentix می‌گوید: نام دامنه شما مانند نام تجاری شماست. تایپ آن در یک مرورگر وب یا آدرس ایمیل باید برای کاربر آسان باشد. همچنین او می گوید؛ من دامنه دات کام (.com) را همیشه توصیه می کنم زیرا کاربران مشروط به این هستند که هنگام وارد کردن آدرس وب سایت، پسوند را تایپ کنند و برای اهداف تجاری معمولا .org را توصیه می کنم. همچنین شرکت آریا وندیداد پیشنهاد می کند که از خط تیره و اعداد که باعث سردرگمی مشتریان می شود برای نام دامنه خودداری کنید.

• بهتر است نقشه پورتال به راحتی قابل هدایت باشد

بهتر است برای هدایت کاربران به سمت اطلاعاتی که در پورتال به دنبال آن هستند از لینک های مشخص و نقشه های سایت، سایت مپ استفاده کنید.

• یافتن اطلاعات تماس در پورتال شرکتی

امکان دارد که بازدیدکننده ها حوصله نداشته باشند که برای پیدا کردن اطلاعات تماس، روی هر صفحه پورتال شما کلیک کنند. به همین خاطر توصیه می شود یک مکان برای اطلاعات تماس در صفحه اصلی داشته باشید. همچنین قرار دادن اطلاعات تماس در هر صفحه از پورتال در زیر صفحه یا نوار کناری یا حتی در گوشه سمت راست یک روش خوب است که به بازدیدکنندگان کمک می کند تا شما را راحت تر پیدا کنند. همچنین باید مطمئن باشید که چندین روش برای تماس با شما وجود داشته باشد. تلفن، ایمیل، فرم تماس استاندارد، همه گزینه های خوبی هستند، شرکت آریا وندیداد پیشنهاد می کند آدرس را همیشه درج کنید و موقعیت مکانی شما در نقشه گوگل برای کاربران نمایان باشد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان مشاغل مرتکب می شوند این است که فقط یک راه را در دسترس کاربران قرار می دهند. به خاطر داشته باشید هدف این است که برقراری ارتباط آسان باشد.

• توصیفات مشتری در پورتال شرکتی

سخنان صادقانه دیگران باعث می شود محصولات و خدمات شما برای مشتریانی که به صورت آنلاین از شما بازدید می‌کنند ملموس‌تر شود. همیشه مردم عاشق شنیدن داستان موفقیت از افراد واقعی هستند. داستان به مردم کمک می کند چیزهای دیگری را که در وب سایت خود نگفتید پیدا کنند.

• فراخوان آشکار برای اقدام به هرکاری در وب سایت

همیشه به کاربران آنلاین بگویید که به معنای واقعی کلمه می خواهید چه کاری انجام دهید. برای مثال ممکن است بخواهید که آنها اکنون برای نقل قول رایگان با شما تماس بگیرند یا در کوپن های انحصاری آنلاین شما ثبت نام کنند یا محصولات را به سبد خرید آنلاین اضافه کنند.

• اصول سئو در راه اندازی پورتال شرکتی

اصول سئو در راه اندازی پورتال شرکتی بسیار اهمیت دارد زیرا شما باید از بهترین راه در موتورهای جستجو در دسترس باشید.

• نام دامنه

وب سایت شما آدرسی است که بازدیدکنندگان می‌توانند شما را با آن نام پیدا کنند ایجاد نام دامنه مناسب یکی از اولین مراحل ایجاد پورتال است. دامنه را ساده انتخاب کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

«برای اطلاع از امکانات و قیمت پورتال شرکتی و وب سایت شرکتی خبری دکمه زیر را انتخاب کنید»

• اهمیت نام شرکت در ایجاد پورتال شرکتی

نام شرکت شما باید در جایی از صفحه اصلی در قسمت بالا ظاهر شود.

• هدایت کاربران

برخی از کاربران دقیقا می‌دانند که از پورتال شما چه می خواهند و فقط برای رفتن به این صفحه نیاز به کمک دارند. جستجو در صفحه اصلی و سایر صفحات سایت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از خدمات سایت شما بیشتر بهره مند شوند.

• لوگو

بهتر است که لوگو شرکت شما در صفحه اصلی به صورت مرتب ظاهر شود. لوگو ها گرافیک های کوچکی هستند که به راحتی در ذهن مخاطب هک می شوند و پیوندی را در مغز مشتری بین شرکت شما و آن تصویر ایجاد می کند. حتی اگر مشتریان نام شرکت شما را فراموش کنند ممکن است با لوگو، شرکت شما را بشناسند.

• شرح شرکت در طراحی پورتال شرکتی

یک توضیح کوتاه یا عنوان شرکت باید در جایی نزدیک نام و نشان شرکت باشد. این امر به ویژه در مورد مشاغل کوچکتر که کار آنها به راحتی قابل درک نیست، صادق است. یک عبارت کوتاه که مشخص کند شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید.

• نوار جستجو

چه در کنار صفحه یا در بالای صفحه، باید یک نوار جستجو قرار داده شود تا کاربران بتوانند سایت شما را جستجو کنند و محصولات و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

• CTA:

دکمه CTA یا دکمه فراخوان همان دکمه ای است که کاربر را به سمت هدف مشخص شده سوق می دهد. این دکمه معمولاً در بخش پایانی یک بیانیه فروش استفاده می شود تا مشتریان چیز بیشتری بدانند یا کاری انجام دهند. معمول ترین و متداول ترین روش استفاده از CTA به کار بردن آن برای دریافت اطلاعات تماس کاربر یا انجام عمل فروش توسط کاربر است. مثلا گاهی راضی کردن مشتری به خرید یک محصول به صورت آنلاین و تلفنی کار مشکلی است در این شرایط دکمه CTA می‌تواند نقش غیرمستقیمی را ایفا کند مثلاً کاربر با کلیک روی آن و یا ثبت ایمیل خود کتابچه رایگانی را درباره محصول مورد نظر دریافت کند تا از آن طریق کم کم به خرید آن محصول متمایل شود.

• نقش تصاویر در طراحی پورتال شرکتی

وب سایت شرکتی شما باید به نوعی با تصویر بدنه همراه باشد که این تصاویر می‌تواند جنبه تبلیغاتی برای شما داشته باشد. تصاویر به دلیل سهولت پردازش، بیش از متن باعث جلب توجه می شود. تصاویر در یک پورتال شرکتی می تواند به صورت نمایش اسلایدشو یا فیلم باشند. خاطرتان باشد که هر رسانه تصویری به همراه متن بهتر از یک صفحه متن ساده است.

• نقش پیوندهای داخلی در طراحی پورتال شرکتی

هدف از ایجاد یک پورتال شرکتی فقط جذب افراد به صفحه اصلی شما نیست. در عوض از صفحه اصلی خود برای تحریک بازدیدکنندگان به سایر قسمتهای سایت باید استفاده کنید. پیوندهای داخلی باعث می‌شود که کاربران مدت بیشتری در صفحه شما بمانند و این باعث افزایش احتمال مشتری شدن آنها می شود.

• نقش توضیحات در پورتال شرکتی

از کاربران بخواهید که موارد شگفت انگیزی که با شما داشته اند را در صفحه اصلی بگویید. اگر داده کافی ندارید از کاربران بخواهید نظرات خودشان را در وب سایت تان بنویسند. البته باید شخصاً با آنها تماس بگیرید و از آنها برای گذاشتن نظراتشان اجازه بگیرید.

• گزینه ها

در پایین صفحه اصلی شما و هر صفحه باید یک لیست پیوندی از مکان هایی باشد که بازدیدکنندگان معمولاً مایل به جستجو هستند. نمونه‌هایی از این مکان‌های سایت عبارتند از وبلاگ، داستان های مطبوعاتی، درباره شرکت، پرسش های متداول وسایر پیوندهای خاص مربوط به تجربه کاربران شما.

• نمادهای شبکه های اجتماعی

بهتر است که نمادهای شبکه های اجتماعی در یک پورتال شرکتی برای بازدیدکنندگان در دسترس باشد مثلا توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین وغیره، نمادهای شبکه اجتماعی را باید در صفحه اصلی قرار دهید طوری که در معرض دید کاربران باشد.

ویژگی های صفحه و صفحه درباره ما، بازدیدکنندگان را به سمت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت شما سوق می‌دهد.

• نقشه کسب و کار خود را انتخاب کنید

نقشه و آدرس، کاربران را به سمت محل کار یا محل کار شما در فروشگاه سوق می دهد. نقشه به آنها کمک می کند بفهمند که شما را کجا پیدا کنند.

• ساعت کاری

اگر ویترین فیزیکی دارید و اگر فقط در زمان‌های خاص می توانید به صورت حضوری خدمات ارائه دهید این مورد را در صفحه مربوط به خود ذکر کنید. داشتن ساعاتی که به طور واضح ذکر شده باشد به افراد کمک می‌کند تا بفهمند چه موقع به فروشگاه شما مراجعه کنند.

• اطلاعات تماس

اطلاعات تماس راهی برای برقراری ارتباط کاربران با شما است. یک شماره تلفن و یک آدرس ایمیل پشتیبانی در صفحه خود قرار دهید که اگر کسی سوال یا مشکلی داشته باشد. بتواند با شما سریعاً تماس بگیرد.

• نقش بیوگرافی در پورتال شرکتی

بیوگرافی برای سازمان شما و بنیانگذاران آن به بازدیدکنندگان کمک می کند درک بهتری از تجارت با شما داشته باشند. مردم عاشق آشنایی و احساس خوب در مورد محل سرمایه‌گذاری خود هستند.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8174
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5898
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5461
5461
وب سایت شرکتی طراحی پورتال رسپانسیو طراجی وب سایت شرکتی طراحی پورتال شرکتی طراحی پورتال مزایا و معایب ویژگی های پورتال شرکتی
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/08/21
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/11/12
موضوع: انواع وب سایت یا پورتال
تعداد بازدید:5461


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.