آریا آموزش

مارکت پلیس یا بازار آنلاین

ویژگی های پورتال های مارکت پلیس یا بازار آنلاین

شرکت‌ها از بازارهای آنلاین یا مارکت پلیس‌ها برای ارتباط با مشتریانی که می‌خواهند محصولات و خدمات خود را خریداری کنند استفاده می‌کنند.
انواع وب سایت یا پورتال 1399/09/26 2596 3




ویژگی های پورتال های مارکت پلیس یا بازار آنلاین
طراحی پورتال مارکت پلیس پیاده سازی مارکت پلیس
 
• مارکت پلیس یا بازارآنلاین چیست؟

مارکت پلیس یا بازارآنلاین یک پورتال تجارت الکترونیکی است که فروشندگان را به خریداران متصل می‌کند. این تجارت اغلب با نام بازار الکترونیکی شناخته می‌شود و کلیه معاملات توسط مالک پورتال انجام و مدیریت می‌شود.

نمونه‌هایی از بازارهای آنلاین شامل آمازون، دیجی کالا، eBay و...هستند.

تاریخچه بازارهای آنلاین یا پورتال مارکت پلیس؟

بازارهای آنلاین یا مارکت پلیس در سال ۱۹۹۵، زمانی که eBay و craigslist تاسیس و راه‌اندازی شدند. eBay راه اندازی شد و به مکانی تبدیل شد که فروشندگان و خریداران را در یک حراجی گردهم جمع می‌کرد.

• ویژگی‌های مارکت پلیس و بازار آنلاین؛
  • بزرگترین مزایای مارکت پلیس یا بازار آنلاین به شرح زیر است:
  • ورود به پورتال‌های مارکت پلیس یک منبع درآمد اضافی به همراه دارد.
  • همچنین به نحوی هزینه‌های بازاریابی را کاهش می‌دهد.
  • به شرکت‌ها امکان تجارت بین‌المللی را می‌دهد.
  • شفافیت در دسترس بودن و آنلاین بودن تمامی قیمت‌ها.
  • شرکت شما می‌تواند در تمام ساعات شبانه روز فعال باشد.
  • باعث ایجاد برند و اعتماد بین مشتریان می‌شود.
• همه چیز درباره پورتال‌های بازار آنلاین یا مارکت پلیس؛

مارکت پلیس یک پورتال تجارت الکترونیکی است و محصولات مختلفی را از فروشندگان مختلف ارائه می دهد. برخی از معروف‌ترین بازارهای آنلاین یا پورتال‌های مارکت پلیس عبارتند از:

آمازون، eBay، والمارت، etsy، دیجی‌کالا، علی بابا، گوگل اکسپرس و...
قطعا شما هم نام بازارهای آنلاین یا مارکت پلیس‌های دیگری را میشناسید پس زیر همین پست برای ما کامنت کنید؟

در واقع اکنون بیش از ۱۰۰ پورتال مارکت پلیس وجود دارد که شما می‌توانید به طور بالقوه از آنها استفاده کنید و به وسیله مشتریان خود در ایالات متحده و در خارج از ایالت متحده مناطقی مانند ژاپن و اروپا به تریلیون دلار درآمد بالقوه برسید، البته ناگفته نماند که کشور ایران هم در چند سال اخیر در طراحی بسیاری مارکت پلیس‌های خوب و پیشرفته موفق بوده و پورتال‌های خوبی مانند دیجی‌کالا، دیجی استایل، فیدیبو، دیوار، شیپور، ایزی تو بیزی، مدیسه، زیبا باکس، زنبیل و... را طراحی کرده و هم‌اکنون بسیار پر کاربرد هستند. به یاد داشته باشید نیازی نیست که همه آنها را به یکباره دنبال کنید شما فقط باید تعیین کنید که کدام کانال برای برند شما مناسب است. ابتدا باید به یک فروشنده شخص ثالث تبدیل شوید.

• بزرگترین مزایای فروش در بازارهای آنلاین؛

با افزایش محبوبیت روز افزون بازارهای تجارت الکترونیک و فروش آنلاین، این کانال‌ها دائما روش‌های جدیدی را برای جذب مشتری ارائه می‌دهند. این بدان معناست که اکثر بازارها تمام تلاش خود را می‌کنند تا مارکت‌ها و خرده فروش‌های در بازار را جذب خود کنند تا بتوانند فروش راحت تری را تجربه کنند، چرا؟

از آنجا که استفاده از پلتفرم برای شما آسانتر است، مشتری‌ها تجربی بهترین خواهند داشت و احتمال بازگشت آنها برای خرید محصولات بیشتر است.

این یک خبر عالی برای فروشندگان شخص ثالث است و بدان معناست که اکثر بازارها تمام تلاش خود را می‌کند تا مارک‌ها و خرده فروشان را در بازار فروش آنها را تا حد ممکن آسان کنند، چرا، از آنجاکه استفاده از پلتفرم‌ها برای شما آسانتر است خریداران تجربه بهتری خواهند داشت و احتمال بازگشت آنها برای خرید بیشتر است.

• شروع سریع (اقدام سریع)؛

اگر در زمینه فروش آنلاین تازه ‌کار هستید مارکت پلیس‌ها می‌توانند راهی برای درآمدزایی و دیده شدن نام تجاری شما باشند. بعد از تایید به عنوان فروشنده شخص ثالث (فروشگاه‌های مارکت پلیس خود به عنوان واسط است و شما در این بازارها به عنوان فروشنده شخص ثالث هستید) در بازارها به سادگی محصول خود را بارگذاری کرده و شروع به فروش می‌کنید.

• پایگاه بزرگ مشتری؛

همانطور که حدس زده اید بسیاری از بازارهای آنلاین مخاطبان زیادی از مشتریانی که به طور منظم از این سایت‌ها خریداری می‌‌کنند ساخته شده است. eBay و والمارت نزدیک به ۵۰۰ میلیون بازدید کننده فعال در ماه دارند.

در حال حاضر ۵۶ درصد از کل جستجوهای محصولات در آمازون آغاز می‌شود و اغلب پایان می‌یابد.

• استراتژی های تجاری برای فروش در مارکت پلیس؛

برخلاف تصور رایج، فروش در فروشگاه‌های مارکت پلیس لزوماً برای همه پیشنهاد نمی‌شود. مطمئناً روش‌های وجود دارد که می‌تواند تجارت شما را در دنیای فروش اینترنتی گسترش دهد.

اما اگر ترجیح می‌دهید وقت خود را بگذارید و گزینه‌های مختلفی را امتحان کنید. روش‌های مشابهی نیز برای انجام آن وجود دارد.

• شروع یک کار جدید در مارکت پلیس‌ها؛

اگر مشاغل کوچک شما به دنبال راهی آسان و سریع برای تهیه محصولات در معرض دید خریداران است، فروش در بازارهای تجارت الکترونیکی مکان بسیار خوبی برای شروع است.

گرچه ممکن است انتخاب‌های شما در مقایسه با مارک‌های شناخته شده و خرده ‌فروشان کمی محدودتر باشد اما گزینه‌های زیادی برای بررسی وجود دارد. به عنوان مثال بازارهایی مانند والمارت و ...

• فروشگاه آنلاین خود را با مارکت پلیس گسترش دهید؛

حتی اگر قبلاً یک فروشگاه آنلاین پررونق داشته باشید، بارگذاری محصولات برای انتخاب بازارهای تجارت الکترونیکی راهی عالی برای گسترش دسترسی شماست. در واقع با عدم ادغام بازارها در استراتژی خود فروش محصولات خود را از دست می‌دهید.

چرا؟

زیرا مصرف کنندگان انتظار دارند گزینه‌های متعددی برای خرید یک محصول مشابه داشته باشند. این امر خصوصا در آمازون قابل توجه است. حدود ۴۴ درصد از خریداران آمازون می‌گویند که آنها همیشه قبل از خرید، در وب سایت دیگری قیمت‌های آمازون را بررسی می‌کنند. بیش از نیمی از آنها برای خواندن توضیحات کامل محصولات به مارکت پلیس مراجعه می‌کنند و ۶۰ درصد به طور خاص برای بررسی محصولات از آن بازدید می‌کنند و این موضوع فقط برای مارکت پلیس آمازون است. بسیاری از مصرف کنندگان همچنین برای مقایسه قیمت‌ها و گزینه‌های خرید با سایر بازارها مشورت می‌کنند. با گسترش فروشگاه آنلاین خود به این سیستم‌عامل‌ها می‌توانید به خریداران کمک کنید تا اطلاعات و پیشنهادهای مورد نیاز خود را برای خرید از کجا تا چه زمانی و چگونه می‌خواهند پیدا کنند.

• گام‌های مهم و اساسی برای موفقیت در بازار آنلاین یا مارکت پلیس؛

در حالی که می توانید ده‌ها استراتژی مختلف را در هر بازار آزمایش کنید، تعداد انگشت شماری واقعا مفید هستند.

رعایت این مراحل برای ورود به مارکت پلیس و موفقیت طولانی مدت در آن بسیار مهم هستند.

• محتوای محصول را بهینه کنید؛

خب طبیعتا لیست کالاهایی وجود دارند که خریداران آن‌ها را مشاهده می‌کنند اما لیست کالاهایی که مردم خریداری می‌کنند متفاوت است.

محتوای محصول شما عناوین توضیحات و دسته بندی محصولات اغلب مواردی هستند که مصرف‌کنندگان را وادار به خرید می‌کند. هرچه بیشتر برای اینکار تلاش کنید بیشتر احتمال دارد که لیست‌های خود را به بالای نتایج جستجوی آن فروشگاه مارکت پلیس برسانید. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب یا ایجاد توضیحات جذاب محصول، شناسایی بهترین دسته‌ها و بهینه سازی تصاویر خود وقت بگذارید.

• آماده تبلیغات شوید؛

اکثر صفحات محصول با تبلیغات پر شده است اما اینها مانند پنجره‌های بازشو و آگهی‌هایی نیستند که افراد تمایل دارند آنها را مسدود یا نادیده بگیرند. به خاطر داشته باشید که بخوبی روی این تبلیغات کلیک می‌شود. اگر می‌خواهید در بازارها واقعاً موفق باشید باید حداقل در بازارهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید تا محصولات خود را در مرکز توجه قرار دهید. برای مثال فروشندگان Channel Advisor که در آمازون تبلیغ می کنند ۶۳ درصد سریعتر از کسانی که تبلیغ نمی کنند رشد می‌کنند.

• سود را محاسبه کنید؛

هر بازار آنلاین مجموعه‌ای از هزینه‌های معاملات فروشنده، پورسانت و نیازهای خاص خود را دارد. وقت گذاشتن برای درک این تفاوت‌ها امروز می‌تواند اطمینان ایجاد کند که فردا کانال‌های سود آوری برای شما هستند.

• قیمت گذاری خود را به صورت خودکار انجام دهید؛

ممکن است در فروشگاه آنلاین خود قیمت‌گذاری را ثابت کرده باشید اما این بدان معناست که قیمت دقیق به طور خودکار به هر بازار منتقل می‌شود. به یاد داشته باشید در مارکت پلیس خریداران اغلب مجموعه‌ای از گزینه‌ها را برای خرید محصول مشابه با قیمت‌های مختلف را مشاهده می‌کنند.

برای ادامه رقابت در این زمینه باید قیمت هر محصول را بر اساس قیمت گذاری رقبا در بالا یا پایین تنظیم کنید. حتی چند تست هم می‌تواند برای برنده شدن در فروش کافی باشد. بسیاری از فروشندگان برای خودکارسازی این فرایند از نسخه های مجدد الگوریتمی استفاده می‌کنند.

«برای اطلاع از قیمت مارکت پلیس یا بازار آنلاین دکمه زیر را انتخاب کنید»

• استراتژی حمل و نقل خود را متنوع کنید؛

خریداران بازار فقط حمل سریع و رایگان نمی‌خواهند (آنها انتظار دارند). ۹۶ درصد از مشتریان اکنون انتظار حمل رایگان را دارند و اگر حمل‌ونقل خیلی کند باشد، ۲۶ درصد از آن‌ها سبد خرید را رها می‌کنند. بدون روشی مقرون به صرفه برای تحقق این خواسته ها، می‌تواند سود شما را از بین ببرد. به همین دلیل دسترسی مداوم به رقابتی‌ترین قیمت گذاری و گزینه‌های تحویل شرکت ضروری است. روش‌های مختلفی برای متنوع کردن استراتژی حمل و نقل شما وجود دارد.

• در مارکت پلیس آماده گسترش باشید؛

اگر در مورد توسعه تجارت الکترونیک جدی هستید و در نهایت میخواهید گسترش خود را در بازارهای آنلاین متعدد آغاز کنید. مهمترین کار این است که رشد خود را ساده کنید. بسیاری از شرکت‌ها این کار را با تکیه بر یک بستر تجارت الکترونیک مانند بازارهای آنلاین یا مارکت پلیس برای ادغام با ده‌ها بازار مختلف انجام می‌دهند.

• برای مشتریان خود اطلاع رسانی کنید؛

یادتان نرود که یک ایمیل ارسال کنید و از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی کنید یا دکمه دعوت به عمل را در پورتال خود اضافه کنید. هر کاری را که انتخاب می‌کنید انجام دهید. مطمئن شوید که مشتریان شما می‌دانند که اکنون می‌توانند از برند تجاری شما در بازارهای مورد علاقه خود خرید کنند.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8169
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5895
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5457
2596
طراحی پورتال طراحی مارکت پلیس طراحی وب سایت طراحی بازار آنلاین پورتال وب سایت طراحی سایت قیمت طراحی سایت قیمت طراحی پورتال قیمت مارکت پلیس فروشگاه مارکت پلیس
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/09/26
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/11/12
موضوع: انواع وب سایت یا پورتال
تعداد بازدید:2596


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.