آریا آموزش

چرا پورتال من به درآمد نرسیده؟

چرا پورتال من به درآمد نرسیده؟

فاکتورهای زیادی باید رعایت شود تا یک پورتال به درآمدزایی برسد، ما با فرض اینکه محصول شما کیفیت، ظاهر و قیمت مناسبی دارد مهم‌ترین عواملی که روی درآمدزایی پورتال شما تاثیر دارد را بررسی می‌کنیم.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/11/27 2605 1




سوالی که امروزه برای اکثر دارندگان کسب‌و‌کار اینترنتی مطرح است.

• چرا پورتال ما درآمدی ندارد؟

با هم به بررسی این موضوع می‌پردازیم. فاکتورهای زیادی باید رعایت شود تا یک پورتال به درآمدزایی برسد، ما با فرض اینکه محصول شما کیفیت، ظاهر و قیمت مناسبی دارد مهم‌ترین عواملی که روی درآمدزایی پورتال شما تاثیر دارد را بررسی می‌کنیم.

در حال حاضر بیشتر از یک و نیم میلیارد وب سایت و پورتال در دنیا وجود دارد که کاربران می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

یعنی رقابت خیلی وسیعی در بازار آنلاین وجود دارد حتی اگر شما در یک حوزه خیلی کوچک فعالیت می‌کنید. اما رقابت تنها دلیل فروش کم پورتال یا سایت شما نیست و عوامل مختلفی می‌‌تواند روی درآمد و کسب‌و‌کار شما تاثیر گذار باشد، به همین دلیل است که معمولاً شرکت‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که چرا وب‌سایت و پورتال من درآمد ندارد؟

با ما همراه باشید تا چند دلیل مهم که وب‌سایت‌ها و پورتال‌هایی که در دنیای دیجیتال به درآمد زایی نرسیدند را بررسی کنیم؛

  چرا پورتال من به درآمد نرسیده؟
درآمد از طریق سایت
 

• پورتال شما ریسپانسیو واکنشگرا نیست؛

ریسپانسیو یعنی چه؟

کاربران، امروزه از دستگاه‌های مختلفی با سایزهای متفاوت برای ورود به پورتال استفاده می‌کنند برای همین مهم است که پورتال شما در دستگاه‌های مختلف به درستی نمایش داده شود، همچنین شما نمی‌دانید که کاربران از چه دستگاهی برای دیدن پورتال استفاده می‌کنند به این مورد ریسپانسیو یا واکنش گرا گفته می‌شود که می‌توان گفت از پورتال شما واکنشگرا باشد بازدیدکنندگان بهتر با پورتال شما ارتباط برقرار می‌کنند و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری در پورتال شما حضور پیدا کنند. رسپانسیو یا واکنشگرا در رتبه بندی پورتال شما در موتورهای جستجو کمک بسزایی می‌کند.

در گذشته به این صورت بود که طراحان پورتال چند سایت با سایزهای مختلف ایجاد می‌کردند تا در دستگاه مختلف به درستی نشان داده شود که کار پر زحمت و هزینه بری بود اما در حال حاضر با ریسپانسیو کردن پورتال به طور خودکار این اتفاق به درستی شکل می‌گیرد.

در اوایل سال ۲۰۱۵ شرکت گوگل اعلام کرد که سازگاری صفحات وب با موبایل و دیگر دستگاه‌ها یکی از عوامل ضروری برای رتبه‌بندی الگوریتم‌های موتورجستجو گوگل است. در واقع یعنی پورتال‌های ناسازگار با موبایل، در نتایج موتورهای جستجو دیده نمی‌شوند.

شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که بیشتر از۵۰ درصد ترافیک اینترنت دنیا از طریق تلفن همراه به وجود می‌آید و این روند همه روزه در حال افزایش است و مردم برای دسترسی به اینترنت بیشتر از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو خیلی خیلی مهم و ضروری است.

به نظر شما چرا پورتالی که ریسپانسیو نیست بعدا برای شما هزینه بر است؟

طراحی پورتالی که رسپانسیو نباشد به دلایل مختلف برای پورتال شما هزینه دارد که در ادامه به اختصار به آن می‌پردازیم.

  چرا پورتال من به درآمد نرسیده؟
خرید محصولات پورتال
 

۱- الگوریتم موبایل (First Index) فرست ایندکس:

گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو دنیاست و بیشتر از ۷۵ درصد بازار جستجوی جهانی را در اختیار دارد تمرکز گوگل بر روی موبایل و تاثیر الگوریتم موبایل فرست ایندکس بر روی رتبه بندی نتایج است، یعنی اینکه گوگل صفحات پورتال شما را ایندکس می‌کند و اگر طراحی پورتال شما نسخه موبایل نباشد با تغییر یا افت رتبه مواجه می‌شود. افت رتبه‌بندی به کمتر شدن ترافیک پورتال منجر می‌شود زیرا ۷۵ درصد از کاربران به صفحه اول نتایج جستجو توجه می‌کنند و در صورتی که ریسپانسیو نباشد هیچ وقت به صفحه دوم یا سوم مراجعه نمی‌کنند.

۲- تجربه کاربری؛

وقتی صحبت از طراحی پورتال می‌کنیم، تجربه کاربری خیلی مهم است. شما باید برای بازدیدکننده‌های پورتال بهترین تجربه ممکن را رقم بزنید اگر این کار را نکنید آنها سایت شما را ترک می‌کنند و این مورد می‌تواند منجر به سود کمتره شما شود.

از آنجایی که بیشتر ۴۰ درصد معاملات آنلاین با تلفن همراه اتفاق می‌افتد اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار سودآوری داشته باشید نیاز به یک پورتال ریسپانسیو دارید، در غیر این صورت شما خیلی راحت مشتری‌های خودتان را از دست می‌دهید.

  چرا پورتال من به درآمد نرسیده؟
نکات پورتال پر درآمد
 

• پورتال شما به اندازه کافی سریع نیست؛

کاربران انتظار دارند پورتال شما در دو ثانیه یا حتی خیلی کمتر بارگذاری شود برای همین حتی اگر زمان بارگذاری پورتال شما یک ثانیه کمتر بشود ۷ درصد در بازدید وب سایت تاثیرگذار است و این یعنی درآمد بیشتری برای کسب و کار شما به وجود می‌آید، بنابراین سرعت وب سایت خودتان را بررسی کنید. اگر پورتال کندی دارید دلیلش را پیدا کنید و مشکل را برطرف کنید.

برای اطلاع از قیمت طراحی پورتال دکمه زیر را انتخاب کنید.

به نظر شما چرا سرعت بارگذاری وب سایت مهم است؟

مهم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید یا مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند، کاربران عادی هستند یا کارشناسان حرفه‌ای، در هر حوزه کاری که فعال هستید نباید یک وبسایت با حجم سنگین داشته باشید، باید پورتال شما سریع بارگذاری شود تا بتواند توجه و پول کاربران را به برند و محصول جلب کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مردم به هیچ وجه پورتالی که دیر بارگذاری شود را نمی‌پسندند. به همین علت پورتال‌هایی که در مدت زمان طولانی بارگذاری شوند، برای مثال اگر۵ ثانیه طول بکشد حدود 35 درصد بیشتر دچار نرخ پرش می‌شوند.

• نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش زمانی بکار می‌رود که یک کاربر وارد صفحه پورتال شما ‌شود و بعد از دیدن صفحه اول بدون اینکه وارد صفحات دیگر شود از پورتال بیرون رود. نرخ پرش بالا می‌تواند باعث شود تا پورتال شما رتبه پایین‌تری در نتایج جستجو بگیرد و همین‌طور ترافیک کمتری داشته باشد و در نتیجه سود‌تان از دست برود.

رتبه پایین‌تر در نتایج جستجو به معنای کمتر دیده شدن در پورتال است که می‌تواند فروش آنلاین شما را کاملا از بین ببرد.

حالا به چه صورت می‌توانیم مشکل یک پورتال کند را برطرف کنیم؟

از کجا می‌توان متوجه شد که پورتال ما سرعت پایینی دارد یا از سرعت خوبی برخوردار است؟

با استفاده از سایت gtmetrix.com می‌توانید سایت خود را ارزیابی کنید فقط کافیست که آدرس سایت را وارد کنید.

یک راه دیگر حذف ویدیوهای اضافی در یک صفحه است، حذف تعدادی از آنها باعث بالا رفتن سرعت صفحه وب سایت می‌شود. راه حل دیگر فشرده‌سازی عکس‌ها در پورتال است که می‌تواند زمان بارگذاری پورتال را کاهش دهد به همین منظور در فریمورک گلاویژ و سیستم‌های طراحی شده توسط شرکت آریا وندیداد نسخه بند انگشتی تصاویر برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود و در صورت نیاز کاربر، تصویر با کیفیت بالاتر به او نشان داده می‌شود ایجاد تصویر بند انگشتی و امکان نمایش تصویر با وضوح بالاتر به صورت خودکار در گلاویژ و سایر سیستم‌ها انجام می‌شود.

اگر عکس خود را با برنامه‌هایی مثل فتوشاپ طراحی می‌کنید که حجم بالایی دارند می‌توانید در زمان ذخیره، گزینه Save For Web را انتخاب کنید تا حجم و عکس‌ها را پایین بیاورد.

همچنین تعداد تغییر مسیر‌های ریدایرکت را در پورتال کم کنید کد‌های html سایت را بهینه‌سازی کنید فایل‌های css جاوا اسکریپت رو فشرده کنید. به همین منظور می‌توانید Compress Css Code را در گوگل سرچ کنید و از سایت‌های موجود جهت کمپرس کردن کد استفاده کنید.

سرویس میزبانی وب یا هاست خیلی می‌تواند در سرعت پورتال تاثیرگذار باشد بنابراین در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید.

  چرا پورتال من به درآمد نرسیده؟
سئو پورتال
 

• وب سایت شما بهینه سازی نشده است؛

وقتی ۷۵ درصد مشاغل روی سئو سرمایه گذاری می‌کنند حتما این مورد یک دلیل دارد. سئو یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و این یعنی فراهم کردن بستری که کاربر نتیجه جستجو را در کوتاهترین زمان و به بهترین شکل ممکن ببینند.

اگر شرکت شما از تکنیک‌های سئو استفاده نمیکند این مورد می‌تواند یکی از دلایل احتمالی برای نداشتن درآمد به پورتال باشد.

برای مثال فکر کنید قصد خرید یک گوشی موبایل را دارید در مرحله اول چه کاری انجام می‌دهید؟ مطمئنا بدون تحقیق از اولین فروشگاه خرید نمی‌کنید. در قبل به این صورت بود که افراد وارد جایی می‌شدند که بورس گوشی و لوازم جانبی آن است بعد از کلی تحقیق خرید را انجام می‌دادند. با این حال امروزه هم افراد این کار را انجام می‌دهند، اما خیلی‌های دیگر هم از طریق موتورهای جستجو به کاوش درباره آن گوشی موبایل می‌پردازند و نظرات کاربران را دریافت می‌کنند تا در نهایت بتوانند بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند. این مورد یعنی آشنایی با محصول و گذراندن وقت در پورتال‌هایی که رتبه بالایی دارند و در صفحه اول گوگل هستند.

مطالعات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از کاربران معمولی و همچنین ۷۱ درصد از تاجرها تحقیقات برای محصول مورد نظر را با موتورهای جستجو شروع می‌کنند.

حالا اگر پورتال شما برای موتورهای جستجو کاربران بهینه‌سازی نباشد طبیعتاً کلی از ترافیک پورتال شما و مبلغ قابل توجهی را زا دست می‌دهید و مخاطبان شما هیچ فرصتی برای پیدا کردن پورتال، محصولات و خدمات شما ندارند. این در حالی است که مشتری‌ها، رقبای شما را بیشتر می‌بینند و از آنها خرید می‌کنند.

در مورد کلمات کلیدی حوزه کسب‌و‌کارتان تحقیق کنید تا کلمات کلیدی با ارزشی که کاربران بیشتر آنها را جستجو می‌کنند را پیدا کنید. پورتال خودتان را با کلمات کلیدی که پیدا کردید بهینه سازی کنید وب سایت‌تان را روزانه با مطالب جدید بروزرسانی کنید. برچسب‌ها بسیار اهمیت دارند و سعی کنید که برای هر محصول یا خدمات برچسب مناسبی انتخاب نمایید.

با توجه به کاری که برای بهبود سئو و پورتال‌تان انجام می‌دهید به طور متوسط سئو یک پورتال می‌تواند از یک ماه تا ۶ ماه ادامه داشته باشد و در بعضی از مواقع بسته به رقبا بیشتر از این زمان تا بتوانید نتایج موردنظر به دست بیاورید.

یادتان نرود که اگر کسی خدمات ارزشمند سئو را ارزان بفروشند طبیعتاً به دنبال سو استفاده است بنابراین اگر تخصص ندارید حسابی مراقب باشید.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8182
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5910
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5469
2605
طراحی پورتال پورتال درآمد از طریق پورتال وب سایت سایت خدمات محصولات پورتال فروشگاهی
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/11/27
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:2605


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.