آریا آموزش

سئو

هفت گام قدرت سئو

به طور خلاصه، سئو همان تبلیغ رایگان در گوگل است! و هیچ چیز بهتر از رایگان بودن نیست. مگر نه؟
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/12/16 3139 4




موتورهای جستجو چگونه عمل می‌کنند؟

بیایید ببینیم که روند جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو به چه صورت است.

ابتدا مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات جدید، شرکت‌های جدید و گرفتن مشاوره به گوگل مراجعه می‌کنند. آنها معمولا تبلیغات گوگل را نادیده می‌گیرند و بیشتر دوست دارند روی نتایج ارگانیک صفحه اول کلیک کنند، مخصوصا سه نتیجه اول.

بنابراین با این دیدگاه، گوگل به زنجیره‌ای از رویدادهای بازاریابی بسیار با ارزش برای کسب و کارهای کوچک تبدیل می‌شود.

رسیدن به رتبه بالا در گوگل به صورت رایگان، به معنی تبلیغ رایگان است.

تبلیغ رایگان به معنی دریافت کلیک رایگان از گوگل، کلیک رایگان از گوگل به معنای ترافیک ورودی رایگان به پورتال و در نهایت ترافیک ورودی رایگان به پورتال به معنی فروش بیشتر است.

در واقع، سئو تبلیغ رایگان را به فروش پولی تبدیل می‌کند؛ که اگر دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، بازگشت باورنکردنی از سرمایه گذاری است!

توجه کنید که در بیشتر قسمت‌های مقاله به جای موتور جستجو از کلمه گوگل استفاده می‌کنیم. البته Bing و یاهو هم هستند که در ایالات متحده، کانادا و اروپای غربی فقط دو موتور جستجو وجود دارد: Google و Bing. خبر خوب این است که اکثر روش‌های سئو برای رتبه بندی در گوگل، برای Bing و یاهو هم کاربرد دارد.

  هفت گام قدرت سئو
هفت گام موثر در سئو
 
آنالیز و چکاپ سئو

این چند سوال را از خود بپرسید:

آیا مشتریان بالقوه شما از گوگل یا بینگ برای پیدا کردن شرکتها، محصولات و یا خدماتی مانند شما استفاده می‌کنند؟

جستجوی مرتبط با شرکت خود انجام دهید (مثلا "پنکه سقفی" یا "بهترین پیتزا در شهر من") آیا شرکت خود را در صفحه اول گوگل می‌بینید؟ در رتبه‌های ۱، ۲ یا ۳ چطور؟ بالای صفحه یا پایین صفحه چطور؟

مجموعه‌ای از سوالات مرتبط با کلمات کلیدی کسب‌و‌کار خود را جستجو کنید. (تمام عبارت‌هایی که ممکن است مشتریان برای شرکت، محصول یا خدمات شما جستجو کنند) آیا در صفحه اول گوگل دیده می‌شوید؟ در رتبه ۱ تا ۳ چطور؟ رتبه ۱ تا ۱۰؟ یا اصلا

نیستید؟

اگر با کلمه‌های کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل و مخصوصا در رتبه‌های ۱، ۲ یا ۳ هستید، به خواندن این مقاله ادامه ندهید و آن را کنار بگذارید، چون دیگر به خواندن آن نیاز ندارید. شما با نمره A+ (عالی) قبول شده‌اید.

اما اگر نیستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. و چنانچه در برخی عبارات جستجو (سرچ کوئری هستید و در برخی نیستید یا نمیدانید که عبارات جستجوی مناسب شما چه می‌باشند، پس به کمک احتیاج دارید.

در صورتی که مفهوم کلمات کوئری، رتبه در گوگل یا بالا و پایین صفحه را نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید. چون من اینجا هستم تا به شما بگویم.

آیا سئو سخت است؟
  هفت گام قدرت سئو
گام های موثر در بالابردن سئو
 

خب، این چیزی است که گوگل دوست دارد شما فکر کنید (تا پول خود را درGoogle Ads خرج کنید) و همچنین چیزی است که اکثر سئو کاران دوست دارند شما باور کنید (تا به آنها بابت هزینه‌های مشاوره پول خوبی بدهید و سوالی نپرسید!)

اما تیم توسعه فن‌آوری آریا وندیداد با این حرف مخالف است. درست است! سئو آسان نیست، اما آن قدرها هم سخت نیست.

افراد فکر می‌کنند که سئو، سخت، پیچیده و غیر ممکن است؛ در صورتی که اینطور نیست.

سئو آسان است، درست همانطور که رسیدن به تناسب اندام آسان است.

سئو بسیار شبیه به آمادگی جسمانی است. اگرچه همه می‌توانند دو ماراتن انجام دهند، اما تنها تعداد کمی می‌دانند که قدم‌های خود را چطور تنظیم کنند تا در نهایت مسیر ماراتن را تمام کنند.

آیا این کار دو ماراتن را آسان می‌کند؟

و آیا دو ماراتن با این کار سخت‌تر می‌شود؟

نه اصلا

سئو نیز همانند دو ماراتن از لحاظ مفهومی ساده است (زیاد تمرین کنید، مستمر آموزش ببینید، تسلیم نشوید) اما از نظر عملی سخت و دشوار است (باید تقریبا هر روز روی آن کار کنید).

البته این نکته را هم بدانید که قهرمانان المپیک تنها سخت کار نمی‌کنند، بلکه هوشمندانه کار می‌کنند و این شروع یک خبر خوب است. اگر فقط یاد بگیرید که چطور هوشمندانه‌تر عمل کنید (نه سخت تر)، متوجه می‌شوید که سئو آنقدرها هم دشوار نیست.

البته شما که واقعا قصد ندارید در دو ماراتن سئو شرکت کنید! بلکه هدف واقعی شما روی فرم آمدن" یعنی رسیدن به صدر نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا ناحیه جغرافیایی خودتان است. پس برای اینکه بتوانید از طریق سئو تبلیغ رایگان از گوگل بگیرید، به دانش اولیه و کمی تلاش نیاز دارید.

در واقع زمانی که ترکیب بندی محتوای صفحات پورتال یک کسب و کار کوچک از نظر اصول سئو مناسب باشد، تنها با پنج ساعت کار در هفته روی "بازاریابی اینترنتی می‌تواند موقعیت خود را در صدر نتایج گوگل حفظ کند. البته گاهی استثنائاتی هم وجود دارد، اما در کل سئو بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

شما باهوش‌تر از رقبای خود هستید؟

از آن بهتر اینکه با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که رقبای شما خیلی هم باهوش نیستند. به عبارت دیگر، بیشتر صنایع آنقدر که فکر می‌کنید در سئو رقابتی نیستند، و به اصطلاح لازم نیست که از خرس سریع‌تر بدوید؛ بلکه تنها کافیست از همتایان خود سریعتر بدوید.

بگذارید واضح‌تر توضیح بدهم. گوگل رقیب شما نیست، بلکه شما باید با رقبای خود رقابت کنید و آنها خیلی هم باهوش‌تر از شما نیستند. در واقع حاضرم شرط ببندیم که شاید خیلی هم کند ذهن باشند.

ما مطمئنم که ۹۰ یا بیشتر از ۹۰٪ رقبای شما کار زیادی برای سئو انجام نمی‌دهند.

پس تنها کافیست که شما با اطلاعات مفیدی که در این مقاله می‌آموزید، کمی بیشتر از آنها تلاش کنید تا شما از عهده این کاربر می‌آیید!

آیا می‌توانید سئو را درک کنید؟ بله، می‌توانید؟ آیا می‌توانید سئو را پیاده‌سازی کنید؟ بله، می‌توانید! البته به کمی دانش و تلاش نیاز دارد، اما شما از عهده آن بر می‌آیید.

انگیزه بگیرید. تصور کنید که ما مربی تناسب اندام شما هستم و میکروفونی هم در دستم گرفتیم و با صدای بلند داد می‌زنیم: "بیشتر تلاش کن! هوشمندانه‌تر عمل کن! تو از پسش برمیای؟"

شاید عجیب به نظر برسد، اما نکته اصلی موفقیت در سئو، دانش، تلاش بسیار و باور "هرگز تسلیم نشو" است.

صاحبان کسب و کارهای کوچک: اگر دارای کسب و کار کوچک هستید و وب سایت شما پتانسیل دریافت ورودی قابل توجهی از مشتریان را دارد، این مقاله مخصوص شماست.

بازاریابان کسب و کارهای کوچک: اگر مسئولیت بازایابی کسب و کار کوچک را بر عهده دارید و وب سایت آن پتانسیل دریافت ورودی قابل توجهی از مشتریان را دارد، این مقاله مخصوص شماست.

مدیران بازاریابی: اگر شما تیمی از وبلاگ نویسان، تولید کنندگان محتوا برای سئو و دیگر تکنسین های بازاریابی سئو از جمله شرکتهای سئو را هدایت می کنید، این مقاله مناسب شماست.

طراحان پورتال: چنانچه می‌خواهید پورتال‌هایی طراحی کنید که علاوه بر جذابیت ظاهری در رتبه‌های بالای جستجوی گوگل نیز قرار گیرند، این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

بازاریابان غیرانتفاعی: در صورتی که در نهادی غیر انتفاعی یا دولتی کار می‌کنید که فعالیت آن به ترافیک جستجوی وب بستگی دارد، این مقاله برای شما نیز نوشته شده است.

و هر کسی که سازمان او و محصولات، خدمات و یا سایر پیشنهادات آن از بودن در صدر نتایج گوگل نفع می‌برد، می تواند از نقاله قدرت سئو استفاده کند.

  هفت گام قدرت سئو
سئو
 

هفت گام قدرت سئو

در اینجا هفت گام قدرت سئو آورده شده است:

  • اهداف:

اهداف خود را تعیین کنید.

  • کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی را شناسایی کنید.

  • سئو داخلی (On Page SEO):

کاری کنید که پورتال شما با گوگل حرف بزند.

  • بازاریابی محتوا:

برای گوگل و افراد، محتوای با کیفیت تولید کنید.

  • سئو خارجی (Off Page SEO):

لینک سازی کنید، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و روی سئو محلی کار کنید.

  • معیارها:

نتایج خود را ارزیابی کنید و از آنها درس بگیرید.

  • یادگیری:

هرگز یادگیری را متوقف نکنید!

و این هفت گام به شرح زیر هستند:

گام اول اهداف؛

سئو نیز همانند آمادگی جسمانی هدف محور است؛ یعنی اگر اهداف خود را تعیین نکنید، نمی‌توانید به آنها برسید.

نگرش یعنی همه چیز. سئو نیازمند تعهد به یادگیری مداوم و ایجاد تغییرات مثبت و سازگار با سئو است. هدف داشتن نگرش درست است.

اهداف؛

مشخص کنید که چه چیزی میفروشید، مشتریان شما چه کسانی هستند، و بهترین راه برای جذب آنها چیست. اهداف پورتال شامل: فروش آنلاین، گرفتن نام، شماره تلفن، و ایمیل مشتریان و یا کسب بازدیدکنندگان دائمی می‌شود.

گام دوم کلمات کلیدی؛

کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید. این کلمات کلیدی هستند که تمام جنبه‌های سئو را هدایت می‌کنند. بنابراین به برگه کلمات کلیدی مشخص و ساختار یافته نیاز دارید.

کلمات کلیدی با ارزش و با حجم جستجوی بالا را شناسایی کنید.

برگه کلمات کلیدی تهیه کنید و رتبه خود را در گوگل و بینگ بررسی کنید.

گام سوم سئو داخلی سایت؛

پس از مشخص کردن کلمات کلیدی، باید بدانید که آنها را کجا قرار دهید. فرآیند سئو داخلی با تگهای صفحه شروع می‌شود، با ساختار پورتال ادامه می‌یابد، و با بررسی سئو پایان می‌یابد.

تگ‌های صفحه

با تگهای HTML اصلی آشنا شوید و کلمات کلیدی هدف خود را درون تگهای تایتل، متاتگ توضیحات، و تگ ALT تصاویر قرار دهید.

  هفت گام قدرت سئو
رتبه اول گوگل
 

ساختار پورتال

صفحات فرود بسازید، صفحه اصلی خود را بازسازی کنید، و چیدمان پورتال خود را از طریق لینک‌سازی، بهینه کنید.

گام چهارم بازاریابی محتوا در سئو؛

محتوا پادشاه است. در این بخش، شما استراتژی محتوای بلند مدت ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می کند روز به روز یا هفته به هفته، محتوایی سازگار با سئو بنویسید.

قدرت سئو و استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت استراتژی محتوای سئو است که شامل فهرستی از محتوایی است که برای موفقیت به آن نیاز دارید.

وبلاگ نویسی

وبلاگ بسازید که بهترین اصول سئو در آن رعایت شده باشد، از جمله تمام راه‌های ارتباطی به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک و غیره.

سئو رپورتاژ آگهی

از سرویس های هم نشری محتوا رپورتاژ برای سئو استفاده کنید، زیرا رپورتاژ آگهی از آسان‌ترین تکنیک‌ها برای گرفتن لینک و شناخته شدن در شبکه‌های اجتماعی است.

گام پنجم سئو خارجی سایت؛

لینکها و شبکه‌های اجتماعی. در سئو خارجی از لینک‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی برای ارتقاء اعتبار پورتال شما در گوگل استفاده می‌شود. برای گرفتن لینکهای ورودی از تکنیکهای مرسوم استفاده کنید. همچنین از طریق اعتبار اجتماعی و با کمک پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب، اقدامات سئو خود را بهبود دهید.

لینک سازی

ساختار لینکهای خود را بررسی کنید و استراتژی لینک سازی بلند مدت بچینید.

سئو شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید تا اعتماد گوگل به پورتال شما به عنوان منبع معتبر افزایش یابد.

  هفت گام قدرت سئو
صفحه اول گوگل
 

سئو محلی

با استفاده از جستجوهای محلی پورتال خود را بهینه کنید.

گام ششم معیارها نتایج خود را ارزیابی کنید و از آنها درس بگیرید؛

سئو نیز همانند آمادگی جسمانی، فرآیندی است که با یک سری اهداف مشخص شروع می‌شود و از معیارهای خاصی برای سنجش میزان دستیابی به هدف استفاده می‌کند.

معیارها

میزان پیشرفت خود در رسیدن به صدر نتایج گوگل، کلمات کلیدی ورودی، و کانالهای ورود مشتری به پورتال خود را اندازه گیری و سنجش کنید.

گام هفتم یادگیری

هرگز یادگیری را متوقف نکنید. فرآیند سئو با خودیابی شروع می‌شود، با دانش فنی ادامه می‌یابند، و با سخت کوشی به پایان می‌رسد.

«برای اطلاع از قیمت طراحی پورتال و مشاوره رایگان میتوانید دکمه های زیر را انتخاب کنید»

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8182
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5910
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5469
3139
طراحی پورتال مارکت پلیس پلتفرم های شبکه اجتماعی سئو رتبه اول گوگل صفحه اول گوگل خدمات طراحی پورتال طراحی پورتال
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/12/16
ویرایش کننده:نوید اکبری تاریخ ویرایش:1399/12/16
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:3139


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.