آریا آموزش

انواع سرگرمی های آنلاین

سرگرمی آنلاین

سرگرمی آنلاین به سرعت در حال رشد است. بررسی های انجام شده، نشان می‌دهد که سرگرمی آنلاین در میان افراد جوان ۸ تا ۱۷ سال در آمریکا محبوب ترین وسیله شناخته شده است. طبق آمار ۳۳ درصد ترجیح می‌دهند تا به صورت آنلاین سرگرم شوند، در حالی که ۲۶ درصد ترجیح می‌دهند، تلویزیون تماشا کنند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت 1399/05/30 3093 3




انواع زیادی از سرگرمی های اینترنتی وجود دارد، سرگرمی های اینترنتی به طور کلی به دو نوع طبقه بندی می شوند:

  • تعاملی
  • غیر تعاملی

سرگرمی آنلاین

سرگرمی آنلاین

سرگرمی تعاملی

سرگرمی تعاملی نوعی سرگرمی آنلاین است که کاربر با تصمیم گیری با طرح پیشنهاد به وسیله تبادل اطلاعات از آن استفاده می کند شکل های عمده سرگرمی تعاملی عبارتند از:

  1. مرور وب
  2. بازی اینترنتی
  3. بازی های ورزشی تخیلی
  4. بازی های تک نفره و چند نفره:
  5. سرگرمی بزرگسالان
  6. وب سایت های مشارکتی
  7. مطالعه

مرور وب: این بسته شامل وب سایت هایی است که به چیزی بیش از ورود اطلاعات توسط کاربر به عنوان بخشی از فرآیند استفاده از وب سایت نیاز دارند در آینده احتمال دارد که خود وب به محیطی تبدیل می شود که کاربر بتواند در سراسر آن در دنیای مجازی حرکت کند.

بازی اینترنتی: این مورد شامل تمام شکل های بازی می شود؛ از قبیل بخت آزمایی ها، محرک های تبلیغاتی و ... برخی از افراد می توانند درآمد زیادی را از این بازی ها به دست آورند، برخی از بازی ها نسبتاً خشن هستند.

بازی های ورزشی تخیلی: طبق بررسی های انجام شده تعداد بازدیدکنندگان سایت های ورزشی تخیلی بیش از ۷۴ میلیون نفر در ماه است .

بازی های تک نفره و چند نفره: این مورد شامل بازی های آنلاین می شود که در آن چند کاربر به وب سایت logon می کنند تا در یک بازی شرکت کنند نمونه هایی از این سایت ها شامل «battel.net» و «chess.net» هستند.

سرگرمی بزرگسالان: سرگرمی بزرگسالان در اینترنت به شدت افزایش یافته است که مسلماً صنعت پرسودی در اینترنت خواهد شد در حقیقت سرگرمی بزرگسالان پرسودترین مدل کاری شبکه نامیده شده است.

وب سایت های مشارکتی: این وب سایت ها شامل کلوپ ها سایت های اطلاعات ورزشی و سرگرمی گروه های کاربر می باشد.

مطالعه : در حال حاضر کتاب های الکترونیکی در وب منتشر می شود انواع رسانه های چاپی شامل مجلات و روزنامه ها امروز در دسترس هستند.

سرگرمی غیر تعاملی

سرگرمی غیر عاملی به فعالیت های اینترنتی اشاره می کند که به طور غیرمستقیم امکان سرگرمی کاربران را فراهم می کند موارد زیر شکل های عمده سرگرمی غیرعامل هستند:

  1. فروش بلیط مسابقات ورزشی
  2. رستوران ها
  3. بازیابی اطلاعات
  4. بازیابی سرگرمی های صوتی و تصویر
  5. مسابقات زنده ورزشی

بازیابی اطلاعات: بسیاری از پورتال ها اطلاعات مربوط به سرگرمی را برای بازیابی توسط کاربران ارائه می کنند و اینترنت بزرگترین منبع اطلاعات در بسیاری از موضوعات عمده است.

بازیابی سرگرمی های صوتی و تصویری : کاربران می توانند صوت، موسیقی، ویدیو و فیلم ها را از طریق سرورهای اینترنتی برای پنج پخش غیر بلادرنگ دانلود کنند.

مسابقات زنده ورزشی: طرفداران ورزش می توانند در اینترنت به مسابقات زنده ورزشی که گاهی به صورت رایگان می باشد گوش کنند.

سرگرمی تعاملی و غیر تعاملی در بسیاری از کشورها از طریق تلفن همراه نظیر i-mode در ژاپن در دسترس است.

توسعه در تحول محصولات دیجیتال

یکی از روش های توزیع موسیقی، در دسترس بودن وب سایت های اختصاصی سازی CD است (برای مثال «anglefire.com» و «grabware.com» را ببینید.) این وب سایت ها، به مصرف کنندگان امکان می دهند که آهنگ های دلخواه خود را از طریق هنرمندان مختلف را جمع آوری کرده و سپس CD گردآوری آهنگ های درخواستی شخصی را، که به مصرف کننده تحویل داده می شود، تهیه کنند. سایت های پیشرفته از طریق کانال های تاسیس شده، حق امتیازها را به هنرمندان مختلف می پردازند.

از سویی دیگر برخی مجلات انتشار انواع مقالات تاریخ گذشته را متوقف کردند و به طور کامل توزیع کنندگان آنلاین محتوای دیجیتال شده اند و از طریق تبلیغات یا به وسیله حق اشتراک های آنلاین درآمدزایی می کند. دیگر نشریات ممتاز از جمله Wall Street Journal در حال حاضر حق اشتراک paper-only، حق اشتراک Online-only (با پایین ترین قیمت حق اشتراک) یا حق اشتراک به هردو روش را برای مصرف کنندگان که می خواهند اخبار کاری خود از طریق هر دو روش دست یابند ارائه می کند به طریقه مصرف کنندگان می توانند از موتورهای جستجو استفاده کرده و اطلاعات بایگانی شده را بیاورند و یا اطلاعاتی را که به شکل کاغذی در دسترس نیستند بخوانند.

Egghead Software نیز تمام فروشگاه های Brick-and-Mortar خود را بست و به فروشگاه های نرم افزاریpure-play ;تبدیل شد. با انجام چنین اقدامی شرکت به طور چشمگیری هزینه عملیاتی را کاهش داد و نیازهای موجود خود را کارآمد ساخت اما مزایای مشخص ارائه شده به وسیله حضور فیزیکی را از دست داد. متاسفانه Egghead.com ;به دلیل رقابت زیاد آنلاین در سال ۲۰۰۱ ورشکست شد و دارایی آن به وسیله «amazon.com» خریداری شد «CompUSA». در حال حاضر از از باجه ها نرم افزار می فروشند. این در حالی است که صدها شرکت نرم افزاری محصولات خود را از طریق دانلود می فروشند. با گذشت زمان مشخص می شود که آیا تحول دیجیتال جایگزین تحول سنتی می شود یا روش های سنتی برای انواع مختلف و محتویات دیجیتالی توسعه می یابد.

دستیارهای کمکی خرید آنلاین

بسیاری از سایت ها و ابزارها به مشتریان در تصمیم خرید آنلاین کمک می کنند. برای مثال WallMart فروشگاه آنلاین خود را در یک موتور جستجوی هوشمند مجهز کرده است. مصرف کنندگان باید تصمیم بگیرند کدام محصول یا خدمت را بخرند، از کدام وب سایت برای خرید استفاده کنند و چه خدمات دیگری را به کار گیرند. برخی از وب سایت ها انجام مقایسه های قیمت را به عنوان ابزار اصلی کمکی خود ارائه می کنند. برخی از دیگر سایت ها، خدمات اطمینان کیفیت و عوامل دیگری را ارزیابی می کنند پورتال های خرید، ربات های خرید، سایت های درجه بندی فروشگاه ها، سایت های تایید اطمینان و دیگر دستیارهای کمکی خرید نیز برای کمک به مشتریان در دسترس هستند.

پروتکل های خرید

پورتال های خرید، مدخل هایی برای ورود به فروشگاه ها و بازارهای الکترونیکی هستند. پورتال های خرید، همانند هر پورتال دیگر ممکن است جامع و یا اختصاصی باشند. پورتال های جامع یا همه منظوره، پیوندهایی با بسیاری از فروشندگان مختلف دارند و گستره وسیعی از محصولات را عرضه می کنند. پورتال های جامع شبیه «Gomez Advisors» و «Activebuyersguide.com» می شوند. برخی از پورتال های عمومی نیز، فرصت های خرید و دستیارهای کمکی برای مقایسه را ارائه می کنند shoping.com ، shoping.yahoo.com، eshops.msn.com و in-store.com، نمونه هایی از این قبیل هستند. تمام این وب سایت ها، پیوندهای خرید واضحی از صفحه اصلی پورتال دارند و با هدایت مشتریان به سایت های مربوطه، درآمد هایی را به دست می آورند. برخی از این پورتال ها، حتی ابزارهای مقایسه ای را ارائه می کنند تا به شناسایی بهترین قیمت برای یک جنس ویژه، کمک کند. ولی از این شرکت های ارزیابی، Shopbot ها یا دیگر دستیارهای کمکی کوچکتر خرید را خریداری کردنده اند و آنها را جزئی از پورتال های خود قرار دادند.

پورتال های خرید همچنین ممکن است دستیارهای تخصصی را به همراه اطلاعات و پیوندهایی برای خریداران اتومبیل، اسباب بازی ها، کامپیوترها، مسافرت ها و یا برخی دیگر از بخش های محدود ارائه کنند. همچنین این پورتال ها به مشتریان کمک می کنند تا تحقیقاتی را انجام دهند. مثال هایی در این زمینه bsilly.com برای محصولات بچه گانه، zdnetshopper.cnet.com و shopper.cnet.com برای تجهیزات کامپیوتری هستند. مزیت پورتال های خرید اختصاصی، توانایی آنها در شناسایی و پیگیری دقیق سلیقه مصرف کنندگان در بخش خاص و مناسبی از بازار است. البته برخی از این پورتال ها،; فقط فرآیند جستجو را انجام می دهند. پورتال های دیگر،; هیچ ارتباط رسمی با فروشنده ندارند و در عوض به تبلیغ کنندگانی که مایل هستند به گروه هایی دست یابند که مرتباً از این سایت های تخصصی بازدید کنند، بنر و فضا می دهد.

عامل های نرم افزاری Shopbot

خریداران زیرک اینترنتی ممکن است همیشه سایت های خرید دلخواه و مشخصی را در نظر داشته باشند ولی چطور این خریداران می توانند فروشندگان دیگری را با سرویس دهی و سیاست های خوب پیدا کنند که اقلام مشابهی را به قیمت های پایین تر می فروشند؟

ربات های خرید، موسوم به عامل های خرید یا Shopbot ها ابزارهای هستند که برای مصرف کنندگان، وب را جستجو می کنند. Shopbot های مختلف، از روش های متفاوتی برای جستجو استفاده می کنند برای مثال mysimon وب را جستجو می کند تا بهترین قیمت ها را برای هزاران اقلام عامه پسند پیدا کند.

برخی از عامل ها برای دسته های خاص محصول به صورت اختصاصی استفاده می شوند برای مثال، مصرف کنندگان می توانند برای خرید خودرو از autocycle.com، autovantage.com و autos.msn.com کمک بگیرند. Zdnet.com، اطلاعاتی را در زمینه کامپیوترها، نرم افزارها و وسایل جالبی جستجو می کند. عامل خرید درoffice.com به مصرف کنندگان کمک می کند تا بهترین قیمت ها را برای تجهیزات اداری بیابند. عامل خرید برای کتابisbn.nu ;است. به علاوه، عامل هایی از قبیل pricegrabber.com می توانند سلیقه مصرف کنندگان را شناسایی کنند.shopping.com به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا بیش از 1000 وب سایت تجاری مختلف را مقایسه کنند و قیمت های پایین تر را بیابند. حتی عامل های مذاکره ای وجود دارند که با خودکار سازی فرایند مزایده، به پیشنهاد دهندگان مزایده کمک می کنند.

سرویس های جاسوسی

منظور از سرویس های جاسوسی سرویس های هستند که تحت نظارت و مشتریان از وب سایت ها، بازدید می کنند و آنها را از یافته خود مطلع می سازند. وبگردها و خریداران، به طور مداوم برای اطلاعات جدید، فروش های خاص، زمان پایانی مزایده ها، بهنگام سازی موجود و ... ، سایت ها را مشاهده می کنند. اما بازدید سایت برای نظارت آنها، وقت گیر است. به عنوان مثال چندین وب سایت، قیمت های مختلف یا فروش های ویژه خطوط هوایی را پیگیری می کنند و طبق این پیگیری ها، ایمیل هایی میفرستند. برای مثال cnn.com، pcworld.com و expedia.com به افراد هشدارهای شخصی میفرستند. Spectorsoft.com به کاربران امکان می دهد تا لیستی از جاسوس هایی که از وب سایت ها بازدید می کنند تهیه کرده و زمان یافتن موردی جالب، آنها را ایمیل کنند. کاربران می توانند عامل های جستجوی از پیش تعیین شده ای را انتخاب کرده و یا آنها را ایجاد کنند. جستجوهای ویژه به وسیله web2mail.com انجام می شود که به جستجو های ایمیل پاسخ می دهد. Yahoo!Alerts ;ایندکسی از هشدارهای ایمیلی برای بسیاری از موارد مختلف از جمله لیست های کاری، املاک، موارد ویژه مسافرتی و مزایده ها است. کاربران هشدارها را به نحوی تنظیم می کنند که به صورت دوره یا هنگام در دسترس بودن اطلاعات جدید وارد اینباکس آنها شود. البته یکی از موثرترین راه های جاسوسی در زمینه کاربران اینترنتی، دخالت دادن کوکی ها در کامپیوترهای کاربران است.

برترین مقاله های آموزشی

چقدر باید درباره نام دامنه خود فکر کنید؟، آیا واقعا این موضوع اهمیت بالایی دارد؟ در ادامه 10 روش و نکته برای بررسی و انتخاب نام دامنه وب سایت تشریح شده است که می تواند شما را در انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک کند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/02/10 8221
با شرایط بوجود آمده و شیوع کرونا شرکت گوگل به موضوع دور کاری توجه ویژه ای دارد. گوگل با بیش از ۵۰۰۰ کارمند خود صحبت کرد تا بتواند بهترین روش های دورکاری را کشف کند. آن ها به ارائه نکاتی در مورد هوش هیجانی می پردازند.
مقالات عمومی در خصوص وب سایت
1399/05/22 5945
وقتی می خواهید برند خودتان به مردم معرفی کنید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قدم ها طراحی پورتال جذاب و حرفه ای برای شرکت است.
انواع وب سایت یا پورتال
1399/08/21 5514
3093
سرگرمی آنلاین بازی مسابقات دنیای دیجیتال مارکتینگ خرید آنلاین پروتکل بازیابی
ثبت کننده:نوید اکبری تاریخ ثبت:1399/05/30
ویرایش کننده:آریا وندیداد تاریخ ویرایش:1399/06/01
موضوع: مقالات عمومی در خصوص وب سایت
تعداد بازدید:3093


تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.